شناسهٔ خبر: 54775656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد:

صدور سند مالکیت حد نگاری برای آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س)

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند حد نگاری (کاداستر) برای حرم حضرت معصومه، آستان قدس رضوی و اراضی متعلق به آن، جزیره کیش و قشم و برخی جزایر و رودخانه های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسن بابایی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نخستین همایش ملی ایده های تحول آفرین ثبتی با اشاره به تلاش مدیران در اقصی نقاط کشور و تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی گفت: صدور سند مالکیت برای بیش از 96 درصد اراضی ملی (سند حد نگاری کاداستر) از جمله اقدامات این قرارگاه است.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: ثبت بیش از هشت میلیون هکتار از اراضی مستثنیات در اراضی ملی، صدور سند مالکیت برای حرم مطهر رضوی، اراضی و املاک متعلق به آستان قدس رضوی با مساحت بیش از 100 هزار هکتار، صدور سند مالکیت برای آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و اراضی و املاک مربوط به آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مجموع به مساحت 252 هکتار از جمله اقدامات این سازمان است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 239 هزار هکتار سند مالکیت  ارضی و املاک متعلق به وزارت دفاع است که برای این مجموعه نیز اسناد کاداستر یا حد نگاری شده صادر شده است، گفت: صدور سند مالکیت برای بیش از 273 هزار هکتار از اراضی و املاک متعلق به وزارت نیرو، 1200 هکتار از اراضی و املاک کمیته امداد، 155 هزار هکتار املاک و اراضی موقوفه از دیگر اسناد کاداستر و حد نگاری شده است که به صورت قانونی صادر شده است.

 

وی با اشاره به صدور برخی اسناد مالکیت در حریم سواحل دریاهای شمال، جنوب و دریاچه ارومیه تصریح کرد: صدور سند مالکیت کاداستر یا حد نگاری برای دریاچه نمک و حوض سلطان در استان قم به مساحت بیش از 18 هزار هکتار، سند مالکیت بستر قطعی رودخانه ها از جمله زاینده رود، کارون، چرخه دز به مساحت 84 هزار هکتار از دیگر اسناد حد نگاری شده است. صندور اسناد مالکیت برای بستر تالاب های گاوخونی و انزلی به مساحت بیش از 143 هزار هکتار و همچنین 14 جزیره استان هرمزگان سند مالکیت کاداستری و هشت جزیره دیگر در دست اقدام است.

 

وی اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری کیش و جزایر آن نیز در بستر کاداستر در حال انجام است و بیش از دو سوم جزیره قشم نیز در اجرای قانون جامع حد نگار اسناد مالکیت آن صادر شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/34

نظر شما