شناسهٔ خبر: 54774338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد:

معرفی 500 متخلف بهداشتی به مراجع قضایی در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از معرفی متخلفان در قالب 500 مورد پرونده بهداشتی به مراجع قضایی در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهلول تکلوی ۵ تیر در جریان بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد خام دامی اظهار کرد: هیچ‌گونه مورد مشکوک از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان اردبیل گزارش نشده ولی با توجه به افزایش فصل گرما و آغاز فعالیت "کنه"، امیدواریم مردم در خرید دام و دامداران نیز در محل نگهداری دام‌های خود دقت و نظارت بیشتری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دامداران باید با مراقبت‌های بهداشتی و سمپاشی مستمر مانع از آلوده شدن دام‌ها به کنه شده و همشهریان نیز از خرید گوشت و لاشه دام در پروسه کشتارگاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: هر چند نسبت به سال‌های گذشته تعداد کشتارگاه‌های غیرمجاز و عرضه دام با کشتار بین راهی به حداقل رسیده اما همچنان برخی از همشهریان موارد بهداشتی را در این حوزه رعایت نمی‌کنند و نسبت به خرید لاشه دام بدون مهر دامپزشکی و تأیید این نهاد اقدام می‌کنند.

تکلوی افزود: در مرکز استان اردبیل ۹ مجموعه قطعه‌بندی مرغ وجود دارد که عمدتا اقدام به قطعه‌بندی مرغ و دورریز کردن امحا و احشام طیور می‌کنند که عمدتا به مصرف غیر انسانی می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گزارش‌های منتشر شده اخیر در فضای مجازی مبنی بر حمل این امحا و احشام از طریق خودروهای آلوده مورد پیگیری قرار گرفت و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

تکلوی اضافه کرد: در بسیاری از موارد این امحا و احشام تبدیل به پودر گوشت شده و به دور از چرخه انسانی صرف موارد دیگر می‌شود که صاحبان این مراکز قطعه‌بندی مرغ تلاش می‌کنند تا موارد بهداشتی و سلامتی را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده و ۵۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

تکلوی ادامه داد: با نظارت‌های دقیق سعی بر این است تا عرضه گوشت و مرغ در خودروهای یخچال‌دار استاندارد انجام شده تا جلوی هرگونه انتقال بیماری و یا رعایت نشدن موارد غیربهداشتی گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا در همه مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی و گوشتی موارد و استانداردهای بهداشتی و سلامت رعایت و شهروندان با کیفیت مناسب گوشت خود را تأمین و تهیه کنند.

انتهای پیام

نظر شما