شناسهٔ خبر: 54770371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

محل جدید و غیرمنتظره برای مذاکرات برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری گفت مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نخواهد شد و محل مذاکرات، شهر وین نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در جریان این ملاقات علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به شرایط بین المللی پس از جنگ اوکراین و ضرورت تلاش همه جانبه برای ایجاد امنیت پایدار در جهان گفت: احیای برجام در شرایط کنونی می‌تواند دستاورد امنیتی بسیار مهمی در نظام بین الملل تلقی شود.

وی با انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ که با خروج یکجانبه از برجام این توافق بین المللی را تا مرز نابودی پیش برد اظهار کرد: برای دستیابی به توافقی خوب همه طرف ها باید نگاهی رو به آینده داشته باشند.

بورل با اشاره به گفت وگوی خود با مقامات آمریکایی پیش از سفر به تهران اظهار کرد: دولت بایدن به‌دلایل مختلف به‌دنبال دستیابی به توافق برای احیای برجام است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاحظات جمهوری اسلامی ایران را با توجه به تجربیات گذشته در زمینه اخذ تضامین برای اطمینان از پایدار بودن توافق جدید قابل درک عنوان کرد و گفت: من به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات در تلاش هستم که دیدگاه‌های طرفین را متناسب با مقدورات سیاسی و فنی برای شکل گیری توافق به یکدیگر نزدیک کنم.

نظر شما