شناسهٔ خبر: 54767703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تداوم تبعیض و نژادپرستی از سوی رژیم صهیونیستی

کمپین بین‌المللی مبارزه با اشغالگری و آپارتاید رژیم صهیونیستی از تداوم تبعیض و نژادپرستی این رژیم در جنایات خود علیه مردم فلسطین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این کمپین در گزارشی درباره نیمی از سال 2022 با عنوان «نگاهی به آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد: گزارش‌های اولیه از این دوره حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در حال تداوم سازمان‌یافته آپارتاید و آزار و اذیت مردم فلسطین است.

در این گزارش تأکید شده است: اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای اعمال آپارتاید دو ویژگی عمده دارد: نخستین ویژگی را باید فلسطین‌ستیزی و مبارزه با هر امر فلسطینی در سطح هویت، قومیت، عقیده و ایمان دانست.

ویژگی دوم این اقدامات نیز ترکیبی از «صهیونیسم و داعشیسم» است، به شکلی که جنبش صهیونیستی علیه مردم فلسطین به‌گونه‌ای تکامل یافته است که اعمال خشونت، افراط‌گرایی و آپارتاید در آن نهادینه شده است.

بنا بر این گزارش تنها در پنج ماه نخست سال جاری، 57 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: در این مدت، هزار و 100 فلسطینی هم به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمدند.

کمپین مذکور از تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در بازه زمانی مذکور اشاره و تأکید کرد که این تجاوزات شامل توسعه شهرک‌سازی برای یهودیان در اراضی فلسطینیان، نقض حقوق اساسی فلسطینیان در تمامی زمینه‌ها، تشدید بازداشت موقت و افزایش موارد قتل و کشتار فلسطینیان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما