شناسهٔ خبر: 54767403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تکواندو قهرمانی آسیا؛

۴ مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران کشورمان در روز دوم

تیم‌ملی تکواندوی ایران در دومین روز قهرمانی آسیا کره‌جنوبی صاحب چهار مدال نقره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، یست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز جمعه آغاز شد و این تورنمنت به‌مدت چهار روز در سالن «هوبان» شهر چانچئون کره‌جنوبی ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه مبارزات روز دوم از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا مهدی حاج‌موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم در اولین تجربه آسیایی خود موفق به کب مدال نقره شد.

وی برای کسب مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف «بائه سئو» از کره‌جنوبی دارنده نشان طلای ۲۰۱۹ جهان و ۲۰۲۰ آسیا با رنکینگ ۱۶ المپیکی رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

حاج موسایی برای رسیدن به دیدار نهایی «مارک خلیفه» از لبنان، «هارون خان» از پاکستان و «اسرایلوف» از ازبکستان با نتایج مشابه ۲ بر صفر در راند شماری شکست داده بود.

میرهاشم حسینی دومین نماینده تیم مردان و تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم تیم‌ملی کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف «جایسانوف» نماینده ازبکستان رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را به این رقیب واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

حسینی پس از یک دور استراحت سیویانگ از چین، یانگ لای از ویتنام و هائوهونگ از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسیده بود.

۴ مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران کشورمان در روز دوم

در ادامه مبارزات پایانی روز دوم از رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا مبینا نعمت زاده در مبارزه پایانی وزن ۴۹- کیلوگرم به مصاف «گو گیونگ» از چین رفت و هر دو راند را به رقیب واگذار کرد و سومین نقره را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد.

نعمت‌زاده با پیروزی مقابل «آدلاید» از تیمور شرقی، «جونگ کلراتا» از تایلند و «بورا کانگ» از کره جنوبی به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

آخرین فینال روز دوم از رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا را نمایندگان کره جنوبی و ایران برگزار کردند. در دیدار نهایی وزن ۶۲- کیلوگرم نسترن ولی‌زاده از کشورمان به مصاف «نام مین سئو» از کره جنوبی رفت و نتیجه را به حریفش واگذار کرد.

ولی‌زاده در مسابقات امروز صبح ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام و سپس «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت به فینال صعود کرده بود.

۴ مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران کشورمان در روز دوم

تا پایان روز دوم از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، تیم‌ملی ایران موفق به کسب یک طلا، چهار نقره و دو برنز شده است. ناهید کیانی یک طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت‌زاده و نسترن ولی‌زاده چهار مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز برای کشورمان کسب کرده‌اند.

نظر شما