شناسهٔ خبر: 54767176 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۳۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه است

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه است که محصولات زراعی بیشترین میزان سطح بیمه گری با ۱۲۳ هزار هکتار دارا هستند

صاحب‌خبر -

بیت الله صادق زاده روز شنبه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان از حیث بیمه گری سطوح زراعی زیر کشت، رتبه یازدهم کشور و محصولات باغی رتبه دهم را دارد.

او می گوید: میزان سطح بیمه شده در بخش محصولات باغی ۱۳ هزار و ۳۵۶ هکتار بوده و ۳۲۱ هزار راس دام از دام‌های استان نیز بیمه شده اند.

او گفت:امسال ۷۶ هزار کندوی زنبور عسل بیمه شده و در آبزیان نیز در حدود ۷۹۵ هزار و ۵۶ قطعه تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای افزایش رغبت بیمه گزاران در زیربخشهای مختلف مشوق هایی لحاظ شده است که شامل تخفیف های بین پنج تا ۵۰ درصدی است.

صادق زاده گفت: سعی می شود مشکلات موجود در این بخش مرتفع شود و برای حمایت از کشاورزان تهاتر نیز در محصولات باغی پیگیری می شود.

او با اشاره به خسارتهای وارد شده به بخش کشاورزی گفت:وقوع خشکسالی در مزارع دیم شمال و سرمازدگی محصولات زراعی و باغی در مزارع جنوب استان موضوعاتی است که لازم است بررسی و اقدامات لازم برای تعیین میزان غرامت و افزایش میزان ضریب بیمه در سال زراعی جدید انجام شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی اذربایجان غربی و رییس صندوق بیمه کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: در حمایت از بیمه گزاران، پرداخت غرامت ها و افزایش نفوذ تعداد کارگزاران بیمه با توجه به تعداد بالای بهره بردار بخش کشاورزی در استان ، لازم است افزایش یابد.

اکبر کرامتی گفت: بهره مندی از حمایت سایر دستگاههای انقلابی مانند بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز باید در این زمینه پیگیری شود.

نظر شما