شناسهٔ خبر: 54754315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهادت نوجوان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی/ ۱۳۰ زخمی در درگیری‌های کرانه باختری

ایوب حطاویان

منابع خبری گزارش دادند که یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی در شهر رام‌الله که شامگاه جمعه مورد هدف نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، صبح امروز(شنبه) به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، این نوجوان فلسطینی در نزدیکی شهر "سلواد" در شرق رام الله مورد هدف قرار گرفت.

در همین راستا منابع خبری فلسطینی اعلام کردند که این نوجوان ۱۶ ساله محمد حمادی نام دارد که به دنبال شلیک نیروهای رژیم صهیونیستی به وی در شامگاه جمعه، توسط پلیس اسرائیل به مکان نامعلومی منتقل گردید و تا زمان به شهادت رسیدن وی به خانواده‌اش خبر ندادند.

همچنین جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال درگیری روز جمعه بین نیروهای رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی ۱۳۰ تن مجروح شدند.
یک مسئول فلسطینی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که یورش‌ها و حملات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی در چهارچوب اشغال و مصادره بیشتر سرزمین‌های فلسطینان برای طرح‌هالی شهرک سازی جدید است.

وی تاکید کرد ملت فلسطین در قبال این اشغالگری ساکت نخواهد بود و با تمام توان در مقابل این جنایت‌ها خواهد ایستاد.

در همین راستا در روستای "قریوت" در جنوب نابلس راهپیمایی گسترده به سمت زمین‌های مصادره شده برگزار شد که ارتش اسرائیل با گلوله‌های فلزی، بمب‌های صوتی و گازی این راهپیمایی را سرکوب کرد که منجر به زخمی شدن چندین تن شد.

مناطق جداگانه‌ای از کرانه باختری شاهد فعالیت‌های هفتگی برای توقف مصادره زمین‌ها بود که عموما با واکنش سرکوبگرایانه ارتش رژیم صهیونیستی مواجه می‌شوند.

بر اساس داده‌های جنبش حقوق بشری اسرائیلی به نام "صلح اکنون"، حدود ۶۶۶ هزار شهرک نشین، ۱۴۶ شهرک و ۱۴۲ پایگاه (بدون مجوز از سوی دولت اسرائیل) در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما