شناسهٔ خبر: 54752703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید

با لغو حق سقط جنین در آمریکا، مقامات امنیتی خواهان افزایش تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید شدند.

صاحب‌خبر -

مقامات امنیتی آمریکا در مرکز واشنگتن خواهان افزایش سطح آماده باش نزدیک کاخ سفید برای مقابله با هرگونه تظاهرات اعتراضی در این شهر طی دو روز آینده هستند.

این اعتراضات در واکنش به تصمیمات جنجالی دیوان عالی آمریکا، به ویژه لغو حق زنان برای سقط جنین برگزار می‌شود. این در حالی است که مقر‌های مجاور کاخ سفید از جمله ساختمان مطبوعات ملی، موانع چوبی را با هدف محافظت از در‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای تعبیه کرده اند.

گفتنی است دادگاه عالی آمریکا دیروز در حکمی، قانون «رو وی وید» را که حق زنان برای سقط جنین در آمریکا را به رسمیت می‌شناخت، لغو کرد.

طبق گزارش الجزیره، در واکنش به این حکم، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعتراض کرد و مدعی شد دادگاه عالی آمریکا آزادی‌های اساسی آمریکایی‌ها را هدف قرار داده است.

«رو وی وید» حکم دیوان عالی در آمریکا در سال ۱۹۷۳ درخصوص قانونی‌شدن سقط جنین است که در آن دیوان عالی حکم داد که قانون اساسی آمریکا از آزادی زنان برای انجام سقط جنین بدون محدودیت‌های مفرط دولتی حمایت کند.

حکم دیروز دادگاه عالی آمریکا در حالی صادر می‌شود که این دادگاه روز گذشته در اقدام جنجال آمیز دیگری با صدور حکمی، حق حمل سلاح در اماکن عمومی را به تمامی آمریکایی‌ها داد. به موجب این حکم، قانونی در نیویورک که براساس آن افراد باید برای دریافت مجوز حمل سلاح نیاز خود را ثابت می‌کردند، باطل می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما