شناسهٔ خبر: 54748076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رییس جمهور: حضور ایران در اجلاس سران بریکس منافع اقتصادی بالایی دارد

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: حضور آیت‌الله رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران در اجلاس سران بریکس منافع اقتصادی بالایی دارد زیرا اعضای بریکس اقتصادهای نوظهور و دارای نیمی از جمعیت‌های جهان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برخلاف دروغ‌پردازی غربگرایان رییس جمهور چین از آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران برای سخنرانی در اجلاس سران بریکس دعوت کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: اعضای بریکس اقتصادی نوظهور مثل چین هند روسیه برزیل و دارای نیمی از جمعیت جهان هستند و این حضور منافع اقتصادی بالایی خواهد داشت و از منطقه غرب آسیا تنها ایران دعوت شده است.

رئیس جمهور عصر امروز به دعوت رسمی شی جیپینگ رئیس‌ جمهوری خلق چین در چهاردهمین اجلاس سران بریکس و جمع دیگری از کشورها موسوم به «بریکس پلاس» سخنرانی می‌کند.

این اجلاس به صورت مجازی برگزار می‌شود و رییس جمهور مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را تشریح می‌کند.

مسئولان برگزاری نشست بریکس، موضوع اصلی آن را «گفت‌وگوهای سطح بالا برای توسعه جهانی» اعلام کرده‌اند.  

بریکس شامل اقتصادهای نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است و ایده شکل‌گیری آن به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد. اولین اجلاسیه بریکس در سال ۲۰۰۹ برگزار شده و در روزهای گذشته چین میزبان چهاردهمین اجلاسیه بوده است. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و بخش قابل توجهی از قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.  در اجلاس بریکس‌پلاس، صرفا ایران از منطقه خاورمیانه دعوت شده است.

نظر شما