شناسهٔ خبر: 54741834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات ارتش سوریه در شمال شرق این کشور

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب از آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق این کشور برای پاکسازی بقایای داعش در این منطقه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ارتش سوریه عملیات زمینی را برای پاکسازی مناطق بیابانی و روستایی بین استان‌های رقه و دیرالزور آغاز کرد.

ارتش سوریه شمار زیادی از پیاده‌نظام‌های خود را بسیج و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سوری و روس این عملیات را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، حملات این جنگنده‌ها بیشتر بر محور حرکت عناصر داعش در مناطق باز و مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی در التنف و مثلث مرزی سوریه - عراق - اردن متمرکز است.

با آغاز این حملات، شمار زیادی از عناصر داعش کشته و زخمی شدند. در این عملیات نیروهای واحد ۱۷ و ۲۵ زرهی و پنجم در منطقه صحرای الرصافه در رقه شرکت دارند.

این عملیات در حالی آغاز شده است که روز دوشنبه یک اتوبوس هدف حمله تروریستی در منطقه الجیره در جاده رقه به حمص قرار گرفت که در جریان آن ۱۱ نظامی و دو غیرنظامی شهید و سه نظامی دیگر زخمی شدند.

در ماه‌های گذشته، گزارش‌های رسانه‌ای از اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی در انتقال صدها تروریست داعش از عراق و از زندان‌های تحت کنترل شبه‌نظامیان گروه موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) در استان الحسکه سوریه به اطراف پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف در مرز سوریه با اردن برای آموزش دوباره و مسلح کردن آنها به منظور استقرار در صحرای سوریه و انجام حملات تروریستی علیه دولت و شهروندان این کشور خبر داده‌اند.

نظر شما