شناسهٔ خبر: 54739567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خراسان‌شمالی در بحث دانشگاه‌های علوم پزشکی، محروم تلقی می‌شود

وزیر بهداشت گفت: خراسان‌شمالی از لحاظ دانشگاه‌های علوم پزشکی محروم تلقی می‌شود و با داشتن یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مقایسه با میانگین کشور در جایگاه کمتری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در شورای اداری استان که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان‌شمالی از لحاظ دانشگاه‌های علوم پزشکی محروم تلقی می‌شود، به طوری که با داشتن ۶ دانشکده در این دانشگاه و تعداد بالای دانشجو دارای ۵۵۰ تخت خوابگاهی است که کمبود بالایی است.

وی گفت: استان خراسان‌شمالی با داشتن یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مقایسه با میانگین کشور در جایگاه کمتری قرار گرفته است.

وزیر بهداشت افزود: خراسان‌شمالی جایگاه نخست واکسیناسیون کشور را کسب کرد و در این شاخص وضعیت مناسبی داشته است و ۹۷ درصد جمعیت خراسان‌شمالی دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عین اللهی خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان خراسان‌شمالی در حوزه بهداشت و درمان ۸۰ میلیارد تومان تکمیل بیمارستان پورسینا آشخانه، ۸۰ میلیارد تومان فاز یک بیمارستان راز و جرگلان، ۱۰۰ میلیارد تومان دانشکده پزشکی و داروسازی، ۲۰ میلیارد تومان خوابگاه متاهلی دانشجویی، ۲۵ میلیارد تومان توسعه پایگاه اورژانس بین جاده و شهری و خانه بهداشت، ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی، پنج میلیارد تومان تکمیل مرکز ناباروری استان، ۲۰ میلیارد تومان خرید اتوبوس انتقال خون‌ و ۳۱۰ میلیارد تومان برای پژوه‌های بهداشتی نیمه‌تمام و تکمیل بیمارستان امام خمینی بخشی از تخصیص اعتبارات این حوزه بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به سفری که شهرستان مرزی و‌ محروم راز و جرگلان داشته است، گفت: مردم این شهرستان درخواست‌های در رابطه با تخصیص تسهیلات برای ماشین آلات کشاورزی، احداث سیلوی گندم و کارخانه آرد، رفع مشکلات راه‌های ارتباطی، حمایت از دامداران، بازگشایی گمرک مرزی پرسه سو، ایجاد شهرک صنعتی، مرکز درمانی شبانه‌روزی باغلق، احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی، گسترش دانشگاه پیام نور، افزایش پوشش تلفن همراه و شبکه تلویزیون و احداث فضای فرهنگی و کتابخانه بوده است.

انتهای پیام/س

نظر شما