شناسهٔ خبر: 54737352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونق فروش محصولات کشاورزی در جشنواره های روستایی

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد در روستاها، باعث فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی به مصرف کننده شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در هفته‌ قوه قضائیه به همراه سیدرضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری زرند، بخشدار مرکزی، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس، روئسای ادارات میراث فرهنگی، راه و ترابری با حضور در روستای باب هویز (در خیز) زرند از مناطق گردشگری جشنواره‌های روستایی با اهالی و شورای اسلامی روستا دیدار و گفت و گو کرد. 

 او در این بازدید گفت: بازدید‌های هدفمند از تمام روستا‌ها و شنیدن انتقادات و پیشنهادات، علاوه بر رفع مشکلات، باعث افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.

سیدرضاحسینی نژاد، فرماندار زرند هم در این بازدید گفت: مردم، ولی نعمتان ما هستند و دستگاه‌های دولتی باید خود را خادم مردم بدانند و برای رفع مشکلات مردم از یکدیگر سبقت بگیرند. 

 به گفته او در حوزه گردشگری روستایی، جلوگیری از مهاجرت و فراهم کردن بستر برای مهاجرت معکوس مد نظر است. 

فرماندار زرند می گوید: یک میلیارد ریال برای تقویت صنعت گردشگری در باب هویز اختصاص یافته است. 

در این بازدید محمد اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زرند گفت: برگزاری جشنواره‌ها در روستا‌ها، نتایج مثبتی در پی داشته است. 

او می گوید: ما طی سال‌های اخیر با کمک دستگاه قضایی و اجرایی برای روستاهایی که محصول خاصی داشتند، جشنواره‌های متعدد و بانشاط برگزار کرده ایم که این موضوع باعث فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی به مصرف کننده شده است.

اسلامی گفت: وقتی دیدیم یک کشاورز که یک سال برای محصول خود زحمت می‌کشد؛ ولی زمان چیدن محصولات، دلالان به روستا‌ها هجوم‌می برند و با قیمت ناچیز، محصولات را از کشاورزان و خرده مالکان خریداری و به چندین برابر به مغازه دار‌ها می فروختند، بهترین راه برای کمک به کشاورز را برگزاری جشنواره‌ها دیدیم.

به گفته او برگزاری جشنواره ها مورد رضایت کشاورزان قرار گرفته است. 

او می گوید: در زمان برگزاری جشنواره ها محصولات دیگر روستایی هم از سوی بانوان تولید و به فروش می‌رفت که این موضوع، قدمی خوب برای کمک به اقتصاد خانواده‌های روستاییان  است. 

نظر شما