شناسهٔ خبر: 54723079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جامعه جهانی نسبت به وقوع زلزله در افغانستان اعلام همدردی کردند

جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

زمین لرزه ۶.۱ ریشتری جنوب شرق افغانستان، ولایت پکتیکا را لرزاند  و به نقل از رئیس اطلاعات و فرهنگ پکتیکا تنها در ولسوالی‌های گیان و برمل این ولایت بیش از ۱۰۰۰ تن جان‌باخته و بیش از ۱۵۰۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

جامعه جهانی نسبت به وقوع این زلزله در افغانستان اعلام همدردی کردند.

حماس با مردم افغانستان ابراز همدری کرد

 جنبش فلسطینی حماس در پی کشته شدن صدها نفر در زلزله مرگبار ولایات شرقی کشور، پیام تسلیت صادر کرد.

جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرد

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مراتب تأسف و اندوه فراوان دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به ملت دوست و برادر افغانستان را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن طلب آمرزش برای جانباختگان این حادثه تلخ طبیعی، با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد و برای مجروحان سلامتی مسألت کرد.

خطیب زاده همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به زلزله‌زدگان را اعلام کرد.

جنبش حماس، زلزله فاجعه‌بار افغانستان را تسلیت گفت

جنبش حماس در بیانیه ای گفت: جان باختن و مجروح شدن صدها نفر از مردم افغانستان در زلزله جنوب شرق این کشور را خالصانه به دولت و ملت این کشور تسلیت گفته و برای قربانیان حادثه از درگاه خداوند رحمت واسعه و برای مجروحان نیز شفای عاجل را خواهانیم.

رهبر کاتولیک‌های جهان با زلزله‌زدگان افغانستان ابراز همدردی کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در ابراز همدردی با مجروحان و آسیب‌دیدگان زلزله افغانستان گفت که برای خانواده‌های قربانیان این حادثه، دعا می‌کند.

چین با مردم افغانستان ابراز غم‌شریکی کرد

وزارت خارجه چین در اعلامیه‌ای در پیوند به پیامد‌های ناگوار زلزله مرگبار شب گذشته در پکتیکا و خوست، با مردم افغانستان ابراز غم‌شریکی کرده‌است.

در اعلامیه این وزارت آمده‌ که کشور چین آماده‌است تا کمک‌های بشردوستانه خود را برای مردم افغانستان فراهم کند.

نخست‌وزیر پاکستان در پی زلزله در افغانستان پیام تسلیت منتشر کرد

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در پیام خود با اشاره به همبستگی کشورش با افغانستان در این روز دشوار گفت که اسلام‌آباد برای مردم زلزله‌زده در افغانستان کمک بشردوستانه ارسال خواهد کرد.

از سویی دیگر، وزارت امور خارجه پاکستان نیز در این زلزله پیام تسلیت منتشر کرده و با مردم افغانستان ابراز همدردی کرد.

ترکیه جان‌باختن شماری از مردم ولایت‌های خوست و پکتیکا را تسلیت گفت

وزارت امور خارجه ترکیه ظهر امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای وقوع زمین لرزه‌ و جان باختن شماری زیادی از شهروندان ولایت‌های خوست و پکتیکا را به مردم این کشور تسلیت گفتند.

براساس این بیانیه، هلال احمر ترکیه کمک‌های بشردوستانه‌ای برای زلزله‌زدگان مناطق جنوبی ارسال کرده است.

روسیه: مسکو آماده ارائه کمک های لازم به افغانستان است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پی وقوع زلزله در افغانستان اعلام کرد مسکو آماده است در صورت درخواست کابل، کمک های لازم را به این کشور ارائه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "در صورت درخواست کابل، مسکو آماده است تا کمک های لازم را به مردم دوست افغانستان ارائه کند."

ماریا زاخارووا گفت: "ما در ارتباط با این بلای طبیعی با مردم افغانستان و همچنین با خانواده ها و نزدیکان قربانیان این حادثه صمیمانه ابراز همدردی می کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم."

همچنین رامز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، اعلام کرد که "دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل" و "یوناما" نیازها برای رسیدگی به آسیب دیدگان زمین‌لرزه شب گذشته در برخی از ولایت‌های افغانستان، را بررسی می‌کند.

نظر شما