شناسهٔ خبر: 54722580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آقای کیان پور به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد

آزمایشگاه فنی خاک به پروژه نهضت ملی مسکن تهران دعوت نشد!

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: مشاوران اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن هنوز از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای استان تهران دعوت نکرده اند.

صاحب‌خبر -

آقای مجید کیان پور گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن، هنوز بسیاری از مشاوران اجرایی ساختمان از جمله تهران و تعدادی دیگر از شهر‌ها از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای شناسایی نوع خاک و کیفیت پروژه‌ها دعوت نکرده اند، اما در شهر‌های دیگر از جمله کرمان دعوت صورت گرفته است.

او گفت: طول عمر مفید ساختمان‌ها در کشور به حدود ۳۰ سال و کمتر رسیده، اما با حضور و بهره برداری از ظرفیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نظارت بر طرح‌ها و کیفیت آن‌ها منطبق بر استاندارد‌های داخلی و بین‌المللی، افزایش می‌یابد و می‌توان ضمن افزایش عمر ساختمان‌ها به بیش از ۵۰ سال، از هدر رفت سرمایه‌های ملی و بخش خصوصی جلوگیری کرد. با همکاری وزارت کشور در بحث افزایش کیفیت، شاهد کاهش نیمی از هزینه‌های اجرا و نگهداری طرح‌ها خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در پروژه آزاد راه تهران-شمال نیز، این آزمایشگاه در تعدادی از قطعات حضور داشته و نوع خاک و تمامی بخش‌های پروژه را بررسی و شناسایی کرده، اما هنوز برای قطعه دوم، دعوت نشده است.

او می‌گوید: هنوز هیچ پاسخی از سمت سازمان خصوصی سازی برای واگذاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه نشده، اما وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، باید بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه فعالیت‌های حاکمیتی قرار داشته باشد.

پیش از این وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود، در طرح‌های نهضت ملی مسکن، تمامی آزمایش‌ها برای شناسایی نوع خاک جهت جلوگیری از کاهش کیفیت این طرح‌ها، صورت گرفته است.

نظر شما