شناسهٔ خبر: 54721111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد

تفویض اختیار صد درصدی بخشودگی جرائم مالیاتی فروش محصولات کشاورزی در فارس

رازقی گفت: تا ۴۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی فروش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی در حوزه اختیارات استانی است و بخش خصوصی خواستار تفویض اختیار صد درصدی در استان فارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «جمال رازقی»، امروز (چهارشنبه 1 تیر) در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس گفت: تا ۴۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی فروش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی در حوزه اختیارات استانی است و بخش خصوصی خواستار تفویض اختیار صد درصدی در استان فارس است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: این امر، مطالبه جدی بخش خصوصی استان و کشور است و از استانداری فارس خواستار انجام مکاتبه‌ با سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص هستیم تا در خصوص جرائم و بخشودگی، اختیارات لازم به استان داده شود.

وی اضافه کرد: قیمت ارز برای واحد‌ها به خصوص در زمینه صنایع تبدیلی، پایین است  که موجب می شود صادرات با زیان بزرگ مواجه شود و نمی ‌شود قسمتی از ارز آزاد بوده و قسمتی آزاد نباشد و لازم است تا دولت در اقتصاد کشور به ویژه در بخش تولید به یک وحدت نظر برسد.

رازقی، عدم تمکین دستگاه‌رها به اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید را از گلایه ‌های بخش خصوصی و تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: ۲۹۳ واحد به کارگروه رفع موانع تولید مراجعه کرده اند و ۳۵ درصد مصوبات مجموعا، اجرایی نشده و این در حالی است که دادستان کل کشور و استان فارس برای اجرایی شدن این مصوبات، تکلیف کرده اند.

وی ادامه داد: تعدد سامانه‌ های تولیدی زیاد است و تولیدکنندگان برای انجام یک کار ساده باید با ۲۵ سامانه درگیر شوند و وزارت اقتصاد هر روز یک سامانه تعریف می ‌کند که موجب افزایش هزینه‌ های تولید و قیمت تمام شده می شود.

رازقی تصریح کرد: از مدیرکل دارایی استان فارس خواستار پیگیری و رفع این مشکلات طریق وزارت خانه متبوع خود هستیم.

پایان پیام/664

نظر شما