شناسهٔ خبر: 54717346 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س) به مناسبت روز ملی بسیج اساتید

کانون بسیج اساتید دانشگاه الزهرا (س) به مناسبت روز ملی بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کانون بسیج اساتید دانشگاه الزهرا (س) به مناسبت روز ملی بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رجِالٌ صَدََقوا ما عاهَدُُوا اللَّهَ عَلَیَه فمَِنهُُم مََن قََضی نَحبَهُ وَمنِهُُم مََن یَنتَظِرُ وََما بَدََّّلوا تَبدیلاً
جهاد فی سبیل الله اصل لایتغیر در زندگی مومن است که ابدی و همیشگی می‌باشد، الزامات اصلی چنین جهادی رصد و تشخیص خطر در مرحله اول و اقدام به بهبود وضعیت با انجام بهترین اقدام ممکن در مرحله بعدی است زمانی اقتضای این جهاد رویارویی سخت و گاه نبرد نرم است. امروز۳۱ خرداد ماه مصادف با سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید مصطفی چمران است، شهیدی که بنا بر وظیفه اصلی خود (جهاد فی سبیل الله) دست از زندگی دنیوی که می‌توانست بهترین را برای او رقم بزند کشید و تمام مساعی خود را در جبهه مقاومت و پیروزی اسلام بر صهیونیسم و استکبار جهانی گذاشت. این شهید نستوه در تمام عرصه جبهه مقاومت از جبل عامل تا دهلاویه خوش درخشید تا به آرزوی دیرین خود و عهد با خدای خود رسید در محضر الهی پروا نمود تا پر وا گشود، به راستی که شهادت هنر مردان خداست. اکنون پس از چهل و یک سال و در آستانه سالروز شهادت شهید دکتر چمران، انقلاب اسلامی ایران در بحبوحه مرحله دیگری از استکبار ستیزی و مبارزه با صهیونیسم جهانی و اذناب خارجی و داخلی آن، و در یک کلام رویارویی همیشگی حق و باطل و محور مقاومت با محور شرارت قرار دارد. میدان نبرد و شرایط نبرد تغییر یافته است، اما وظیفه جهادی مومنین لایتغیر است، سنگر‌های مقاومت کنونی بیشتر از جنس سنگر‌های جنگ نرم هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری افسران این جنگ نرم اساتید دانشگاه‌ها هستند.

در شرایط اکنون، بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین هستیم اهمیت چنین جهادی با عنایت به تذکر به جا و عالمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مبنی بر خطر ارتجاع دوچندان شده است و ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیینی و البته جهاد ترکیبی اساتید در این عرصه ایم. تحریم‌های ظالمانه کشور به بهانه هسته‌ای و فشار اقتصادی عرصه دیگری است که نیازمند تبیین عمومی و همگانی است. امروز جلوگیری از ایجاد ناامیدی در جامعه و در میان آحاد مختلف مردم نیز سنگری است که نیاز به جهاد تبیینی دارد، همچنین با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش آفرینی نسل جوان کشور در این عرصه آشنایی این نسل با اهداف و آرمان‌های انقلاب و محور مقاومت یکی از ضروریات جهاد تبیین می‌باشد. توجه به فضای مجازی و جلوگیری از رخنه‌ها و شبیخون فرهنگی هم نباید در جهاد ترکیبی تبیین مورد غفلت قرار گیرد، چرا که قطعا از گذرگاه‌های احد الان محسوب می‌شود. با عنایت به مباحث فوق الذکر لزوم استفاده از علم نافع در عرصه جهاد تبیین نیاز به توجه جدی دارد از همین رو بسیج اساتید دانشگاه الزهرا در سالروز تشکیل بسیج اساتید محور‌های زیر را بعنوان نقشه راه خود قرار داده است و در این زمینه در راستای غنای بیشتر این جهاد مقدس از پیشنهادات تمام اساتید محترم استقبال نموده و این پیشنهادات را بسان چراغ راهنمای خود در میدان جنگ نرم می‌داند.


۱. تلاش در راستای جهاد تبیین در زمینه تنویر ابعاد مختلف ارتجاع و بازگویی پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف از محور‌های رشد و توسعه نرم افزاری و دانش بنیانی تا محور‌های فنی و سخت افزاری، جهاد مقدسی است که مطمح نظر بسیج اساتید دانشگاه الزهرا قرار گرفته است.


۲. تبیین ترکیبی ابعاد پیدا و پنهان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... تحریم‌های ظالمانه و ارائه راهکار‌های کاهش اثرات تحریم از یک سو و افزایش پیوند ملت و نظام در سایه تنویر افکار عمومی کشور به منظور ایجاد روحیه نشاط و امید در بین مردم محور دیگری است که با جدیت و اهتمام اساتید معزز دنبال می‌شود.


۳. تلاش در راستای افزایش پیوند ملت با نظام با تشریح صادقانه مشکلات کشور به مردم و توضیح راه‌های برون رفت از این پیچ تاریخی بعد دیگری است که مدنظر قرار گرفته است و باید نسبت به این مهم در این برهه از زمان توجه کافی و وافی شود.


۴. با عنایت به بیانیه گام دو انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد افزایش توان تبیینی آشنا نمودن نسل جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای افزایش علقه‌های نسل جوان به حق و حق طلبی که بنیان فطری تمام انسان هاست، محوری است که شایسته توجه بوده و باید در مدار جهاد تبیینی اساتید قرار گیرد.


۵. تاکید بر رعایت پوشش مناسب در محیط‌های علمی توسط دانشجویان محترم و تشریح و تنویر اذهان دانشجویان در این زمینه به منظور جلوگیری از استحاله فکری و عقیدتی سنگر دیگری از جهاد تبیینی است که تلاش در این عرصه دارای آثار کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری است، در این زمینه لازم است مطامع پشت پرده ترویج بی بند و باری پوشش در محافل دانشگاهی صادقانه با دانشجویان در میان گذاشته شوند.


۶. لزوم توجه جدی به آسیب‌های فضای مجازی و تشریح راه‌های نفوذ و شبیخون فرهنگی محور دیگری است که در حال حاضر نیازمند جهاد تبیینی است و باید آسیب‌های مترتب این عرصه با نهایت دلسوزی به دانشجویان منتقل شود، بدیهی است که در این عرصه اساتید می‌توانند نقش بی بدیلی بر عهده داشته باشند.


۷. تاکید قاطع بر علم نافع و افزایش توان و ظرفیت دانش بنیانی دانشگاه به منظور افزایش تاب آوری کشور در عرصه‌های مختلف علمی محور مورد توجه دیگری که بسیج اساتید دانشگاه الزهرا خود را ملزم به حرکت در این محور نموده است؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. بسج اساتید دانشگاه الزهرا

نظر شما