شناسهٔ خبر: 54716452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد با متخلفان برگزاری تور‌های گردشگری غیرمجاز در راین

مدیر میراث‌فرهنگی راین با اشاره به افزایش تور‌های غیرمجاز گردشگری در این بخش گفت: با متخلفان برگزاری تور‌های غیرمجاز گردشگری برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید وحید طاهری با اشاره به رشد قارچ‌گونه تور‌های غیرمجاز گردشگری در قالب تور‌های کوهنوردی گفت:متاسفانه اغلب این تور‌ها با عنوان تور‌های کوهنوردی وارد این بخش می‌شوند و از ارائه کارت کوهنوردی و مجوز تورگردانی سرباز می‌زنند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راین می گوید: متاسفانه اجرای تور‌های غیرمجاز موجب بروز یکسری ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود که امیدواریم این معضل با همکاری هیئت کوهنوردی و متولیان ورزش استان کرمان رفع شود و کسانیکه تصمیم بر اجرای تور‌های کوهنوردی و گردشگری دارند با مجوز‌های لازم وارد مناطق گردشگری شوند.

او گفت: برای جلوگیری هرچه بیشتر از اتفاقات ناخوشایند باید برگزارکنندگان تور‌های گردشگری قبل از ورود به روستا‌های گردشگری با دهیار آن روستا هماهنگی لازم را انجام دهند و حتی‌الامکان به فرهنگ و آداب و رسوم روستاییان احترام بگذارند.

طاهری می گوید: با توجه به اینکه بخش راین در فصل تابستان دارای آب و هوای مطبوعی است و در کنار آن از مناطق گردشگری و آثار تاریخی متعددی هم بهره می‌برد، گردشگران زیادی از شهر‌ها و استان‌های همجوار وارد این بخش می‌شوند بنابراین برای ایجاد فضایی امن برای این عزیزان و همچنین ساکنین روستا‌های هدف گردشگری، شایسته است همه مسئولان مرتبط در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

او در پایان به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی بخش راین اشاره کرد و گفت: ارگ تاریخی، آبشار (زر رود)، دهانه آتشفشانی، کوه هزار، امامزاده شیرخدا، مسجد جامع، امامزاده سلطان سیدعلی و روستا‌های گردشگری همچون گروه، گشیگان، باب‌طاهونه، دودران، باب‌زنگی، زیارتگاه، خیرآباد، ظهرود و... از جمله این جاذبه‌ها است که هرساله در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند.

نظر شما