شناسهٔ خبر: 54714215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان البرز

فرهنگ‌سازی ترافیکی موثرترین راه برای کاهش تلفات جاده‌ای است

فرمانده انتظامی استان البرز در قرارگاه کاهش تصادفات با اشاره به سهم همه سازمان‌های دخیل در کاهش حوادث ترافیکی، گفت:ارتقاء فرهنگ ترافیک رانندگان و عابران پیاده موثرترین راه در کاهش تلفات جاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ جلسه قرارگاه کاهش تصادفات با حضور استاندار، فرمانده انتظامی استان، روسای پلیس راه و راهور و دیگر مسئولان استانی و انتظامی به منظور بررسی آخرین وضعیت تصادفات محورهای مواصلاتی استان و ارائه راهکار های مناسب، برگزار شد.

سردار«عباسعلی محمدیان» در این جلسه گفت: سهم سازمان‌ها در حوادث رانندگی باید لحاظ شود و سازمان‌ها باید در خصوص عدم اجرای وظایف در زمینه کاهش تصادفات و افزایش ایمنی رانندگی پاسخگو باشند.

سردار محمدیان ادامه داد: با توجه به رشد سریع شهرها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است و به همین دلیل پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، علاوه بر اعمال قانون، از هر فرصتی برای ارتقاء آگاهی شهروندان استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی، نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و بهبود وضعیت رانندگی در سطح جامعه دارد، افزود: فعالیت در حوزه کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نبوده و دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم باید در این راه با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به اینکه همه باید با شناخت مسائل و درک صحیح از موضوعات، نقش اجتماعی خود را در راستای کاهش سوانح رانندگی به خوبی ایفاء کنیم، اظهارداشت: فرهنگ سازی ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بایستی کلیه مسئولان دستگاه‌های متولی امر تمام تلاش خود را در زمینه پیشگیری از تصادفات و حوادث جاده ای، بکارگیری کنند.

این مقام انتظامی در پایان بر ضرورت برگزاری مداوم کمیسیون پیشگیری از تصادفات تاکیدکرد و گفت: پلیس راهور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کمترین تصادف و تلفات جاده‌ای رقم بخورد.

۴۶

نظر شما