شناسهٔ خبر: 54711153 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 9 درصدی تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر یعنی ۹.۲ درصد افزایش تعداد داوطلب داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با ارائه آمارهایی از آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: پنجاه و دومین کنکور کشور روز هشتم تیرماه برگزار می‌شود که این آزمون ۴۱ آزمون بعد از انقلاب فرهنگی است.
وی افزود:تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر یعنی ۹.۲ درصد افزایش تعداد داوطلب داریم.
مروتی گفت: کارت ورود به جلسه از یکشنبه پنجم تیرماه توزیع می شود و آزمون در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و بخش و ۱۷ حوزه خارجی یعنی در مجموع در ۲ هزار و ۹۱۱ برگزار می شود.
وی ادامه داد: در گروه علوم ریاضی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر،هنر ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ نفر و زبان ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت می کنند که ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر مرد هستند یعنی ۶۱ درصد داوطلبان زن هستند.
وی با اشاره به تغییرات ازمون امسال گفت: مهم ترین تغییر در تعداد پاسخنامه هاست.

انتهای پیام/ ت 50

نظر شما