شناسهٔ خبر: 54705400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایندگان مطالبات وزارت بهداشت دولت قبل را از وزیر جدید پیگیری می‌کنند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در دو سال اخیر جامعه پزشکی برای مقابله با بیماری‌ها به خصوص کرونا ایثار و تلاش کردند.

صاحب‌خبر -

حسینعلی شهریاری گفت: جامعه پزشکی در دو سال اخیر ایثار و تلاش زیادی کردند به طوری که امروز بیماری همه گیر کرونا خیلی خوب کنترل شده است البته مشکلاتی در حوزه پزشکی وجود دارد که همه آن به این دولت مربوط نیست.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عقب‌ماندگی‌های تاریخی در مناطق محروم وجود داشت، اما چون دولت آقای رئیسی یک دولت مردمی است، مطالبه از این دولت زیاد شده است.

 به گفته شهریاری، نمایندگان مجلس و مردم از وزارت بهداشت و دولت آقای رئیسی انتظاراتی دارند و می‌خواهند با اقدامات این دولت فاصله و اختلاف بین استان‌های کم برخوردار و برخوردار کمتر شود.

َ وی گفت:در حال حاضر متاسفانه اختلاف بین استان‌ها از لحاظ امکانات پزشکی زیاد است، انتظار مردم و نمایندگان مجلس از دولت آقای رئیسی این است که منابع مالی برای کاهش فاصله طبقاتی بین استان‌ها به گونه‌ای تخصیص داده شود که این اختلافات کاهش یابد.

 به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نمایندگان درخواست‌هایی از وزارت بهداشت قبل داشتند که به اکثر این درخواست‌ها دستور موافقت داده می‌شد، اما کاری صورت نمی‌گرفت و الان این مطالبات محقق نشده، انباشته شده و نمایندگان از وزارت بهداشت و دولت فعلی پیگیر این مشکلات هستند.

 شهریاری گفت: به عنوان مثال در دولت قبل برای تجهیز بیمارستان ها، به درخواست حدود ۱۵۰ سی تی اسکن دستور موافقت داده شد، اما این امکانات تهیه و خریداری نشد و اکنون نمایندگان از این دولت مطالبه دارند. یکی از مشکلات فعلی عدم تامین منابع مالی و کمبود امکانات است.

نظر شما