شناسهٔ خبر: 54704964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس:

مجلس یک هفته برای ارسال اسناد سرقت از بانک ملی فرصت داده است

علی حدادی گفت: کمیسیون شوراها یک هفته به مسئولان فرصت داد تا اسناد و مدارک مربوط به حادثه سرقت بانک ملی را به مجلس ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن اعلام این خبر گفت که هفته آینده مشکلات شبکه های امنیتی و ضرورت به روز رسانی آنها با حضور وزیر اقتصاد بررسی خواهد شد. 

در نشست امروز این کمیسیون، ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت از صندوق امانات بانک ملی با حضور مدیر عامل بانک ملی، مسئول حقوقی بانک مرکزی و رئیس پلیس آگاهی بررسی شد.

سرقت از بانک ملی شعبه دانشگاه تهران پنجشنبه شب و در ساعات بامدادی روز ۱۳ خرداد به وقوع پیوست و سارقان از طریق درب پشت ساختمان که در داخل پارکینگ داخلی وجود دارد با تخریب و بریدن قفل وارد ساختمان شده و بعد از برش دادن در گاوصندوقی بزرگ و بر هم زدن رمز آن به محوطه صندوق امانات بانک وارد شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها به سرقت بردند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع بیش از ۹۰ کیلوگرم طلا و جواهرات سرقت شده از صندوق‌های امانات بانک ملی از متهمان دستگیر شده کشف شد که تمامی این اقلام به خزانه بانک ملی تحویل داده شد و مسئولان این بانک با هماهنگی دادستانی نسبت به تحویل اموال مسروقه مکشوفه به مالباختگان اقدام خواهند کرد.

وی از دستگیری سه متهم جدید در جریان این پرونده خبر داد و گفت:‌ این سه نفر علاوه بر آن ۱۰ نفر دستگیر شده بوده و به تازگی دستگیر شده‌اند.

آقای حدادی در پایان گفت: مقرر شد تمام ابلاغ هایی که شورای عالی امنیت کشور برای بانک مرکزی و بانک ملی ارسال کرده تا هفته آینده جمع آوری و به این کمیسیون گزارش شود.

نظر شما