شناسهٔ خبر: 54703509 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آغاز تولید وانت آریسان 2 با مشخصات و امکانات جدید + مقایسه با نسل قبل

صاحب‌خبر -

تولید وانت آریسان 2 آغاز شد، اما آریسان جدید با نسل قبل چه تفاوتی دارد؟ در ادامه با مشخصات و امکانات وانت جدید ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی در کارخانه خود در خراسان تولید نسخه جدید وانت آریسان را آغاز کرد. طبق گفته ایران خودرو وانت آریسان 2 از لحاظ فنی و سطح امکانات نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و می‌تواند بهتر از قبل به نیاز مشتریان پاسخ دهد. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات آریسان 2 آشنا کنیم.

تفاوت وانت آریسان 2 با نسل قبل

برخورداری از موتور XU به عنوان تفاوت اصلی وانت آریسان 2 نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود. در واقع به واسطه این پیشرانه آریسان 2 بر خلاف نسل قبل محور عقب نبوده و چرخ‌های جلو محور محرک این خودرو خواهند بود. همچنین قدرت این وانت نیز نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

آریسان 2 آریسان 2

ایران خودرو با توجه به مشکلاتی که در نسل قبل آریسان وجود داشت، شاسی این وانت جدید را تقویت کرده است. همچنین از سایر ویژگی‌های آریسان 2 می‌توان به قابلیت گازسوز بودن خودرو به شکل استاندارد با مخزن مخفی در زیر محفظه بار اشاره کرد. گفتنی است بر خلاف بخش فنی، بخش ظاهری آریسان جدید نسبت به قبل تغییر خاصی را تجربه نکرده و به همین دلیل بسیاری متوجه تفاوت میان این دو خودرو نخواهند شد.

مشخصات نسخه جدید آریسان

آریسان 2 آریسان 2

ایران خودرو برای وانت آریسان جدید موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ در نظر گرفته ست. این موتور به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده XU7 بوده و با نام XU7 پلاس شناخته می‌شود. موتور جدید آریسان که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده می‌تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 157 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این موتور نسبت به موتور قبلی آریسان 17 اسب بخار قدرت و 17 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را تولید می‌کند.

موتور XU7 پلاس آریسان 2 به شکل استاندارد از قابلیت دوگانه سوز بهره می‌برد و ایران خودرو قصد دارد مدل جدید این وانت را با مخزن CNG نیز به بازار عرضه کند. باک بنزین این خودرو از 52 لیتر به 40 لیتر کاهش پیدا کرده، اما طراحان ظرفیت مخزن گاز CNG آن را از 70 لیتر به 75 لیتر افزایش دادند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

نظر شما