شناسهٔ خبر: 54693475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری همه پرسی برای الحاق منطقه خرسون به روسیه

مقامات منطقه خرسون در جنوب اوکراین از قصد خود برای برگزاری همه پرسی برای الحاق رسمی این منطقه به روسیه در پاییز آینده خبر دادند.

صاحب‌خبر -

کریل استریموسف نائب رئیس مدیریت نظامی و مدنی منطقه خرسون اعلام کرد قرار است پاییز امسال برای الحاق خرسون به روسیه همه پرسی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتینک، استریموسف گفت: «این همه پرسی قرار است پاییز امسال برگزار شود، اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است. ما در حال آماده سازی و تدارک برای برگزاری این همه پرسی هستیم. برخی مسائل سازمانی وجود دارد که پس ازبرگزاری همه پرسی، منطقه خرسون کاملاً به فدراسیون روسیه ملحق خواهد شد. زمان کمی مانده تا همه ما احساس کنیم جزو شهروندان روسیه بزرگ هستیم. ما به مسیری که شبه جزیره کریمه طی کرد؛ ادامه می‌دهیم.»

وی خاطرنشان کرد: به موازات آماده سازی برای برگزاری همه پرسی در منطقه، کار و تلاش برای تحقق رفاه اجتماعی و اقتصادی در حال انجام است، زیرا شرکت‌ها شروع به کارکرده اند و سیستم بانکی نیز دست به کار شده و حقوق‌ها و مزایای اجتماعی و حقوق بازنشستگان را بر اساس روبل روسیه پرداخت می‌کند.

این منبع نوشت: طی عملیات ویژه نظامی، ارتش روسیه توانست کنترل استان خرسون و جزایر مشرف به صحرای آزوف وابسته به استان زابروجیا در جنوب اوکراین به دست گیرد و دولت‌های نظامی منطقه‌ای در این مناطق تشکیل شد و شبکه‌ها و رادیو تلویزیون‌های روسیه در تمامی ایستگاه‌ها شروع به پخش برنامه کردند و روابط تجاری این مناطق با شبه جزیره کریمه از سر گرفته شد و این مناطق از تمایل خود برای پیوستن به فدراسیون روسیه خبردادند.

اسپتونیک نوشت این در حالی است که از ۲۴ فوریه، نیرو‌های مسلح روسیه عملیات ویژه نظامی خود را برای محافظت از منطقه دونباس، در جنوب شرقی اوکراین آغاز کرده اند. در همین حال پوتین رئیس جمهور روسیه تأکید کرده است کشورش قصد ندارد اراضی اوکراین را اشغال کند. وی توضیح داد که هدف روسیه محافظت از افرادی است که بیش از ۸ سال توسط حکومت «کی یف» مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند.

نظر شما