شناسهٔ خبر: 54689911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جابه‌جایی یکی از مسئولان قزوین به دلیل عدم کارایی در دستور کار دادگستری قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت نقش مدیران و ضرورت توانایی و تجربه لازم برای آن‌ها و تخلفاتی که ممکن است توسط مدیری که فاقد تجربه کافی است شکل بگیرد با بازرس کل استان جلساتی را در این باره داشتیم و بنا شد برای جابه جایی یکی از افرادی که در یکی از جایگاه‌های حساس قرار دارد با مدیر اصلی رایزنی شود تا این فرد جابه جا شود، درواقع نظارت بر عملکرد و کارایی مدیران جزء وظایف ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی با اشاره به ترک فعل مدیران و مسئولان گفت: در زمینه ترک فعل در برخی موارد با ضعف ضمانت‌های اجرایی بازدارنده مواجه هستیم و مجازات‌های که داریم اداری و انتظامی است و صرفا بخش کمی از ترک فعل‌ها مجازات کیفری و بازدارنده دارند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در مرحله اول اداره بازرسی به تخلفات مدیران ورود می‌کند و در دادگستری و دادسراها هم درصورتی که تخلفات گزارش شود، بررسی‌ها صورت خواهد گرفت، دذرحال حاضر هم تعدادی پرونده داریم که در مرحله رسیدگی قرار دارند و برای برخی از آن‌ها هم حکم صادر شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین درباره انتصاب مدیران و مسئولانی که از تخصص و تجرب لازم برخوردار نیستند و به همین دلیل ممکن است منجر به بروز مشکل شود، گفت: در این رابطه جلساتی را با استاندار داشتیم و داریم با مسئولان و مدیرانی که در استان منصوب شده‌اند هم جلساتی داشته باشیم و تذکرات، هشدارها و آموزش‌های لازم در حوزه قانون و مقررات برای آن‌ها ارائه شود چرا که این امر در پیشگیری از جرایم حوزه مدیریتی تاثیرگذار خواهد بود.

شعبانی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی هم که برای ما اهمیت دارد و به آن ورود جدی داریم، تخلفات همکاران قضایی و قضات است، البته بیشتر قضات صادقانه تلاش شبانه روزی دارند و با موارد محدودی که تخلف داشته باشند برخورد جدی خواهیم داشت.

نظر شما