شناسهٔ خبر: 54674390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پلمب سه واحد صنفی در شهرستان ری/ ۳ هزار لیتر روغن تقلبی در خاوران کشف شد

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به پلمب ۳ واحد صنفی در شهرستان ری گفت: یک واحد مرغ فروشی به‌دلیل عرضه مرغ فاسد و گران‌فروشی، یک واحد نانوایی به‌دلیل کم‌فروشی و یک کارگاه غیرمجاز به‌دلیل عرضه روغن موتور تقلبی پلمب شدند.

صاحب‌خبر -

داریوش جمشیدی معاون اجرایی تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به پلمب ۳ واحد صنفی در شهرستان ری اظهار کرد: یک واحد مرغ فروشی در بخش مرکزی شهرری که قبلا نیز چندین مرتبه جریمه شده بود، به‌دلیل عرضه مرغ فاسد همچنین گران‌فروشی، پس از پلمب، ۳۲۴ میلیون تومان جریمه و مرغ‌های فاسد نیز معدوم شد.

وی گفت: یک واحد نانوایی نیز در بخش مرکزی ری به‌دلیل کم‌فروشی، پس از نصب بنر پلمب شد که در این نانوایی، هر چانه نان به جای ۱۶۰ گرم، ۱۳۰ گرم بود یعنی حدود ۳۰ گرم در هر عدد نان کم فروشی داشت که ۶۴ میلیون تومان نیز جریمه شد.

معاون تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: در یک کارگاه گازوئیل در بخش خاوران که در سامانه جامع نیز ثبت نشده است، ۳ هزار لیتر روغن تقلبی کشف شد که پس از آزمایش ماموران شرکت نفت مشخص شد به جای روغن موتور، گازوئیل عرضه می‌کنند که جریمه این واحد نیز در حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و پلمب شد.

جمشیدی با تاکید بر تشدید بازرسی و نظارت‌ها افزود: نظارت بر کالاهای اساسی طی سال‌های اخیر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است و تعزیرات حکومتی وظیفه بازرسی ندارد بلکه مرجع رسیدگی به کشفیات و بازرسی‌ها می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به تصویب قانون جدید درخصوص جریمه‌ها خاطرنشان کرد: جریمه‌های سنگین که طبق قانون جدید ۵ برابر است، می‌تواند در برابر تخلفات واحدهای صنفی تا حدودی بازدازنده باشد ضمن آنکه بازرسی‌ها باید به‌طور مستمر انجام شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

نظر شما