شناسهٔ خبر: 54653455 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ابراهیم کالین:

بدون قطع ریشه‌های تروریسم در سوئد پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که بدون ریشه‌کن شدن تروریسم در سوئد پیشرفتی در مذاکرات با این کشور حاصل نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ‌تاکید کرد تا زمانی‌که سوئد به فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور پایان ندهد، پیشرفتی در مذاکرات درباره عضویت آن در ناتو حاصل نخواهد شد.

کالین در ادامه اعلام کرد که همراه با «سادات اونال»، معاون وزیر خارجه ترکیه امروز -یکشنبه- عازم بروکسل می‌شوند تا موضوع درخواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو را بررسی کنند.

وی تاکید کرد که نور‌پردازی از تصاویر اعضای حزب کارگران کردستان بر ساختمان‌های استکهلم گواه جدیدی بر میزان ریشه دوانیدن این گروه در سوئد و استقبال از آن‌ها در این کشور است.

کالین توضیح داد که دو هیئت از سوئد و فنلاند دو هفته پیش به آنکارا سفر کردند تا دلیل مواضع ترکیه در قبال پیوستن دو کشور به ناتو را بررسی کنند. ما نیز دلیل ملاحظات‌مان را به وضوح توضیح دادیم و همه کشورها هم از دلیل مواضع ترکیه در این باره آگاه هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش انتظار دارد سوئد و فنلاند گروه‌های وابسته به حزب کارگران کردستان و جنبش گولن را در خاک خود نپذیرند و مسیر را برای جذب نیرو و جمع آوری اموال برای آن‌ها مسدود کنند تا مانع از فعالیت آن‌ها علیه ترکیه شوند.

 

 

نظر شما