شناسهٔ خبر: 5464664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

دبير شوراي نگهبان:

دولت و وزارت کشور نمي‌توانند به جريان خاصي گرايش داشته باشند

صاحب‌خبر -

دبير شوراي نگهبان با تاکيد بر لزوم برگزاري انتخابات سالم در سال 94، گفت: برخي افراد در سمت‌هاي دولتي گرايش‌هاي سياسي مختلفي دارند و به صراحت اين گرايشات را اعلام مي‌کنند. دولت حق ندارد در انتخابات دخالت کند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله جنتي در همايش فرمانداران سراسر کشور گفت: برخي از افراد کارهايي مي‌کنند که با هيچ معياري جور در نمي‌آيد. رفتار و موضع‌گيري‌هايي از برخي مسئولين ديده مي‌شود که مناسب براي فضاي برگزاري انتخابات نيست.

بعضا اين افراد اعلام مي‌کنند که اگر مجلس را گرفتيم در پست خود باقي مي‌مانيم و در اين غير اين صورت جايگاه خود را از دست مي‌دهيم، چنين اظهارنظرهايي پذيرفته نيست. وي افزود: شوراي نگهبان و وزارت کشور بايد در کنار هم و دوستانه در جهت برگزاري انتخابات عمل کنند. در دوره‌هاي گذشته گاهي وزارت کشور رسما در مقابل شوراي نگهبان ايستاده است، تا جايي که حتي اعلام کردند شما در نقاط مختلف کشور نبايد دفتر داشته باشيد و دفترهاي شما قانوني نيست، البته دوره‌هايي هم بوده که همکاري و تعامل بسيار مناسبي ميان وزارت کشور و شوراي نگهبان برقرار شده است. اميدواريم در اين دوره نيز با ايجاد اين تعامل انتخابات سالمي برگزار شود. وي افزود: مسئوليت سنگيني بر عهده گرفته‌ايم و بايد از عهده آن برآييم. در روز قيامت نيز تنها اعمال انسان است که همراه او ملاک سنجش قرار مي‌گيرد.

جنتي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در سال 94، تاکيد کرد: بايد در مسائل سياسي همچنان موضوع فتنه را به عنوان يک مساله روز در نظر بگيريم. مقام معظم رهبري نيز اين موضوع را خط قرمز اعلام کردند و بايد همه مسئولين به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند. انتظار داريم اين مساله را از ديدگاه رهبري و ديدگاه افراد داراي بصيرت مورد توجه قرار دهيم. موضوع فتنه مساله براندازي بود که نظام اسلامي توانست به خوبي از عهده آن بر آيد.

وي بيان کرد: قطعا دشمن به دنبال اين است که مردم يا بي‌دين باشند يا يک دين آمريکايي که نمونه‌هاي آنها را امروز در ميان سعودي‌ها مشاهده مي‌کنيم داشته باشند. بي‌ترديد دشمن برنامه‌هاي بلندمدتي براي ضربه زدن به ملت و کشورمان دارد و در هر مرحله‌اي که شکست بخورد به سراغ اجراي مرحله ديگر مي‌رود. موضوع فتنه مساله‌اي بود که بعد از سال 78 به وجود آمد و با اسم تقلب در انتخابات سعي داشتند که به مردم بقبولانند و آنها را در جهت منافع خود هدايت کنند. جنتي تاکيد کرد: امسال انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري را در پيش داريم و نکته‌اي که بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که دولت و وزارت کشور نمي‌توانند به جريان خاصي گرايش داشته باشند. وظيفه‌اي که قانون بر عهده آنها گذاشته است بايد به طور کامل اجرا شود. متاسفانه برخي مقامات ما گرايشات سياسي خود را مخفي نمي‌کنند و به صراحت اعلام مي‌کنند که به جريان سياسي خاصي وابسته هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما