شناسهٔ خبر: 54637757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«تازه وارد» دغدغه‌های جوانان را به مسئولان یادآوری می‌کند/ کار ساختاری ضعیف ضد تبلیغ است

مهدیه نساج و سالار کریم‌خانی، بازیگران سریال «تازه وارد» از ویژگی‌های همکاری با پروژه‌ای به محوریت فرزندآوری سخن گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، اولین اپیزود سریال «تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره تولید شده، شب گذشته ۲۷ خردادماه روی آنتن شبکه سه سیما رفت. «امیرعلی» عنوان این اپیزود به کارگردانی رضا کشاورز بود.

مهدیه نساج و سالار کریم‌خانی دو بازیگر این اپیزود هستند که در ادامه گفتگو با این بازیگران را می‌خوانید.

 تربیت تک‌فرزندها با سختی‌های بیشتری همراه است

مهدیه نساج بازیگر اپیزود «امیرعلی» با اشاره به اینکه یک دختر دارد که تک‌فرزند است و با مشکلات بچه‌هایی که یکی هستند آشناست، بیان کرد: البته این موضوع بدین معنی نیست که ما تحت هر شرایط و وضعیتی بچه‌دار شویم. در وضعیت عادی اقتصادی اینکه خانواده‌ها دو فرزند داشته باشند، بهتر است چراکه روند تربیت و بزرگ شدن تک‌فرزندها با سختی‌های بیشتری همراه است.

وی ادامه داد: در حقیقت بچه‌ها در تعامل با یکدیگر یاد می‌گیرند که چگونه چیزی را با کسی تقسیم کنند و حرف، حرف خودشان نباشد. این اتفاق باعث می‌شود سازگاری بیشتری با محیط اطراف پیدا کنند.

بازیگر اپیزود «امیرعلی» با اشاره به اینکه چالش اصلیش برای کار در این پروژه همکاری با بازیگران کودک بود، عنوان کرد: بازی گرفتن، نوع ارتباط با بچه‌ها و اینکه چه قدر می‌توان به آن‌ها نزدیک شد تا آنچه که مدنظر کارگردان بود، درباید چالش اصلی من در این پروژه بود.

نساج افزود: البته من پیش از این با حسین شهبازی که نقش فرزند من را در این سریال بازی کرد، همکاری داشتم و به این مساله آگاه بودم که تا چه اندازه مستعد، همراه، حرفه‌ای و با ذوق و اشتیاق است و بازی با ایشان راحت بود.  

وی با بیان اینکه «امیرعلی» اولین همکاری وی با رضا کشاورز کارگردان اثر محسوب می‌شود، یادآور شد: ایشان فیلمسازی بسیار حرفه‌ای و محترمی‌ست و من در این همکاری اصلا حسی مبنی بر اینکه یک کارگردان کار اولی است که هنوز نمی‌داند چه می‌خواهد، نداشتم چراکه با اعتماد به نفس کارها را پیش می‌برد و به معنای واقعی سرپرست گروه بود.

این بازیگر با اشاره به اینکه از اینکه باشگاه فیلم سوره به عنوان تولیدکننده «تازه وارد» فرصتی در اختیار جوانان قرار داده است تا خود را نشان بدهند، خوشحال است، گفت: مسئله اصلی یک فیلمساز کار اولی پیدا کردن تهیه‌کننده و کسی‌ست که به او اعتماد و روی کارش سرمایه‌گذاری کند. اگر باشگاه فیلم سوره این حرکت را ادامه دهد و بتواند با بهره‌گیری از فیلمسازان جوان کاری کند که تازه‌نفس‌ها خود را نشان بدهند، سینما و تلویزیون دست یک عده خاص باقی نمی‌ماند و نسل جدید وارد عرصه می‌شوند.

نساج در پایان با اشاره به اینکه از مخاطبان می‌خواهد «تازه وارد» را تماشا اما پیام آن را زمانی دریافت کند که وضعیت اقتصادی‌شان عادی‌ست، خاطرنشان کرد: مسایل اقتصادی روی تصمیم افراد برای بچه‌دار شدن یا نشدن تاثیر زیادی دارد و باید اینگونه باشد به ویژه در حال حاضر که روزانه قیمت‌ها بالا می‌رود. پس در این شرایط قبول کردن مسئولیت فرزند کار سختی است. اگرچه ممکن است نقدهایی به پخش این سریال در این زمان وارد شود اما شاید بتوان گفت این سریال می‌تواند به مسئولان یادآوری کند تا تنها به جای سخن گفتن، فکری به حال وضعیت اقتصادی کنند.

همکاری با کارگردانان جوان چالش‌ها و تجربه‌های جدیدی را  رقم می‌زند

سالار کریم‌خانی با بیان اینکه پیش از این سریال در چندین کار کوتاه با باشگاه فیلم سوره همکاری داشته است، مطرح کرد: بعد از سریال «بچه مهندس» و آشنایی که با سعید نقدزاده داشتم، ایشان از من برای حضور در اپیزود «امیرعلی» دعوت به همکاری کرد و خوشبختانه تجربه خوبی را برایم رقم زد.

وی درباره نقش خود در این اپیزود توضیح داد: کاراکتری که آن را ایفا کردم به به لحاظ سن و شرایط زندگی به خودم نزدیک بود. همچنین این کاراکتر مابه‌ازای بیرونی دارد چراکه از دغدغه‌های جوان بعد از متاهل شدن می‌گوید و از چالش‌هایی صحبت می‌کند که یک مرد با فرزند و همسرش دارد.

بازیگر «امیرعلی» افزود: تک‌فرزندی علاوه بر آنکه می‌تواند یک چالش برای بچه‌ها باشد برای پدران و مادران نیز هست و برایم جذاب بود که بدانم پدری که تنها یک فرزند دارد چگونه می‌تواند با فرزند خود ارتباط برقرار کنند و آیا می‌توانند جای خواهر یا برادر را برایش پُر کند یا نه. همچنین از آنجاکه کارهای قبلی من کمدی بود، دوست داشتم نقش متفاوتی را ایفا کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

کریم‌خانی با اشاره به اینکه رضا کشاورز کارگردان «امیرعلی» جوانی خوش‌ذوق و پُر از ایده‌های نو و جذاب است، مطرح کرد: ایشان در کار خود بسیار وسواس آن هم از نوع دوست‌داشتنی به خرج می‌داد، یعنی روی جزئیات و ریز مسایل دقیق می‌شد تا به بهترین شکل اجرا شود.

وی همکاری نکردن بازیگران پیشکسوت با کارگردانان جوان را طبیعی دانست و مطرح کرد: به هر حال کار با فیلمساز جوان مانند یک هندوانه سر بسته می‌ماند که نتیجه آن قابل پیش‌بینی نیست اما به نظر من جذابیت همکاری با کارگردانان جوان این است که فکرها، طرح‌ها و ایده‌های نوعی را می‌توان از آن‌ها دریافت کرد و چالش‌ها و تجربه‌های جدیدی را برای خود رقم زد.

این بازیگر تلویزیون با بیان اینکه به این حرف معتقدست که بچه با خود برکت به زندگی می‌آورد، یادآور شد: زمانی که یک فرد ازدواج می‌کند و بچه‌دار می‌شود، برکت به زندگیش می‌آید یعنی مسئولیتی که برعهده پدر و مادر است، باعث می‌شود تلاششان را بیشتر کنند. همچنین یک بخش دیگر قضیه این است که بچه‌هایی که تک‌فرزند هستند، کمبودها و مشکلاتی دارند و یک پدر و مادر هرچند با فرزند خود مهربان باشند و چیزی کم نگذارند باز هم نمی‌توانند جای خواهر یا برادر را پُر کنند.

کریم‌خانی ادامه داد: حال اینکه چه قدر بیان مسئله فرزندآوری و مشکلات آن می‌تواند در رسانه ملی موثر واقع شود، به این مسئله باز می‌گردد که کارها تا چه اندازه قوی باشد تا تاثیر خود را بگذارد، یعنی اگر به لحاظ ساختاری ضعیف باشد، ضد تبلیغ است و نتیجه عکس بگذارد اما سریال «تازه وارد» حداقل در اپیزودی که من بازی کردم روی ساختار، داستان و تیم درست پیش رفته است.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: حسین شهبازی که نقش پسر من را در این اثر بازی کرد، یکی از استعدادهای بسیار خوب بازیگری است و می‌تواند آینده درخشان در سینما و تئاتر داشته باشد. مهدیه نساج نیز بازیگر بسیار خوبی‌ست و من در مقابل ایشان راحت بازی کردم. همچنین باشگاه فیلم سوره تیم خوب، بی‌حاشیه و کار درستی را دور یکدیگر جمع کرده بود و من مدتی که در این کار بودم، لذت بردم.

«تازه وارد» هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما