شناسهٔ خبر: 54634662 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضایی:

هزینه اعزام حدادی به آمریکا تامین شد

دبیر فدراسیون دو و میدانی گفت: هزینه‌های اعزام حدادی به آمریکا از سوی حامی مالی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی رضایی درباره وضعیت اردوی خارج از کشور حدادی و تفتیان گفت: حدادی قرار است این هفته به  آمریکا برود و بخشی از هزینه‌ها را حامی مالی و مقدار کمی را هم فدراسیون تقبل می‌کند. حدادی قرار است در ۲، ۳ مسابقه شرکت کند. تفتیان هم در چند مسابقه در سوئیس شرکت کرد و بعد از آن راهی پاریس شد و امروز در آنجا هم مسابقه می‌دهد و سپس با هزینه شخصی راهی جامائیکا می‌شود تا اردوی  ۴۰ روزه زیر نظر مربی جدید خود برگزار کند.  

احسان حدادی و حسن تفتیان قهرمانان کشورمان در ماده پرتاب دیسک و دوی سرعت برای حضور در مسابقات کشور‌های اسلامی در قونیه قرار است راهی آمریکا و جامائیکا شوند تا زیر نظر مربیان خارجی خود تمرین کنند  و مسابقه بدهند.

رضایی درباره مسابقات کشور‌های اسلامی گفت: ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست کردیم که سهمیه رشته دو و میدانی را برای این مسابقات افزایش بدهند چرا که در قیاس با رشته‌های تیمی که شانس کسب  نهایت یک مدال را دارند، دو و میدانی کاران هر کدام حتی شانس کسب ۲ مدال انفرادی و یک مدال تیمی را خواهند داشت. افزایش سهمیه رشته ورزشی مادر و پایه کشورمان به صلاح منافع کلان ورزش کشور است. البته هنوز با درخواست ما موافقت نشده است.  

رشته ورزشی دو و میدانی برای مسابقات کشور‌های اسلامی ۱۲ سهمیه دارد، اما مسئولان فدراسیون طی نامه‌ای خواستار افزایش سهمیه شدند چرا که معتقدند در دو‌های امدادی ۴ در ۱۰۰ متر و ۴ در ۴۰۰ متر شانس مدال آوری در این رقابت‌ها وجود دارد، اما تاکنون مسئولان ورزش کشورمان با این درخواست موافقت نکردند.  

بیشتربخوانید 

 

نظر شما