شناسهٔ خبر: 54633492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جزئیات سفر آیت الله رئیسی به شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک؛

رئیس جمهور از بیمارستان نیمه کاره پیشوا بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز شنبه وارد شهرستان قرچک شد تا مسائل و مشکلات این شهرستان را از نزدیک بررسی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قرار است که در این سفر یکروزه، رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام، موضوعات و مشکلات شهرستان قرچک را بررسی و دستورات لازم برای رفع این مشکلات را صادر کند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه با حضور در شهرستان قرچک از مجتمع مسکونی یکهزار واحدی قرچک موسوم به سبحان بازدید کرد.
 
 
بر اساس این گزارش عملیات احداث مجتمع مسکونی سبحان که در حاشیه کمربندی شمالی شهرستان قرچک واقع شده، از ۱۸ سال پیش آغاز شده و حدود ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.
 
این مجتمع مسکونی از یکهزار و سه واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری برخوردار است و حدود ۱۰ سال می‌شود که با وجود تکمیل شده، اقدامی برای واگذاری آن صورت نگرفته است.
 
این مجتمع مسکونی به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های ان به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.
 
بر اساس قانون، با احداث هر ۲۰۰ واحد مسکونی، لازم است تا یک مدرسه توسط سازندگان احداث شود که با احتساب یکهزار و ۳ واحدی که در این مجتمع ساخته شده، مالکان می‌بایست نسبت به  احداث پنج واحد آموزشگاهی اقدام می‌کردند که این کار انجام نشده و این در حالی است که شهرستان قرچک با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی روبرو است.
 
جت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه و در جریان سفر به جنوب شرق استان تهران از بیمارستان نیمه کاره پیشوا بازدید کرد.
 
پیشوا بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما متأسفانه این شهرستان حتی از داشتن یک تخت بیمارستانی نیز بی بهره است.
 
سال‌ها است، بیمارستانی در این شهرستان کلنگ زنی شده که برخی اختلافات بین دستگاه‌های مجری و متولی و کمبود بودجه از جمله دلایلی است، که بیمارستان پیشوا هنوز نیمه کاره است.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما