شناسهٔ خبر: 54623342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیسی: عجیب است که آمریکا هم پیام توافق می‌فرستد هم تحریم می‌کند/ به میزان ۵۰ سال پروژه نیمه تمام داریم

رئیس جمهور با اشاره به شکست فشار حداکثری آمریکایی گفت: وقتی آمریکایی‌ها مفتضحانه اعلام می‌کنند که در فشار حداکثری شکست خورده اند می خواهند با تحریم محدودمان کنند. از آمریکایی‌ها تعجب می‌کنم از طرفی پیام توافق می‌دهند از طرفی تحریم می‌کنند. دنیا به ما حق بدهد که به آمریکا بی‌اعتماد باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز(جمعه) در اجتماع مردمی هسته های جهاد و پیشرفت که در حسینیه جماران برگزار شد اظهار داشت: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و ایجاد امید در دلهای محرومان و مستضعفان و ناامید کردن دشمنان و خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا و نوآوری های بسیار به نام انقلاب ایجاد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: روزی جهاد کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی ادغام شد تا همه دارای روحیه جهادی شوند ولی برخی دلسوزان در همان تاریخ این دغدغه جدی را داشتن ما مبادا این نهاد ارزشمند از رسالت آقای بازبماند و آن ٱمید به یاس تبدیل شود. ادغام صورت گرفت ولی حرکت جهادی در کشور تعطیل نشد و تبدیل به گروه های جهادی شد و هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید چون رهبر انقلاب همواره به حرکت جهادی تاکید کرد. 

وی افزود: اگر جهاد سازندگی ادغام شد ولی حرکت جهادی هرگز تعطیل نشد و بسیار پررونق ادامه دارد ولی این گستره از حرکت‌های جهادی نیاز به حمایت است تا این مجموعه از طرف دولت که وظیفه رفع محرومیت برعهده اوست حمایت کند. 

وی افزود: باید جریان جهادسازندگی ادامه یابد و تصمیم گرفتم که جریان جهاد سازندگی احیا شود و گروه های جهادی حس کنند از ناحیه دولت حمایت جدی می شوند. 

وی با تاکید بر اینکه هدایت حمایت و نظارت سه رکنی است که باید دولت از این گروه های بسیار با انگیزه داشته باشد، بیان داشت: شورای جهاد سازندگی را پایه گذاری کردیم و با نماینده مقام معظم رهبری در جهادسازندگی درمیان گذاشتیم تا با نظر ایشان و تحقق منویات ایشان به سامان برسد. 

وی با بیان اینکه ما روحیه آقای والی و عزیزان مختلف را در دولت های مختلف دیدیم، خاطرنشان کرد: چهل سال از انقلاب گذاشته و باید برخی بازنگری ها انجام شود و آن جا که به حرف امام و رهبری توجه و عمل شد، حوزه موفقیت ما شد. 

رئیسی ضمن بیان اینکه هرجا کاستی داریم چشم ما به دهان دیگران بود، بیان داشت: همیشه گفته ام آموختن تجربه دیگران از تمام دنیا کار خوبی است اما به نسخه دیگران با احتیاط عمل می‌کنیم. چیزی که برای غرب نوشته شده برای زیست بوم ما نیست و اگر دیگران برای ما نسخه بنویسند می‌شود سند ۲۰۳۰. 

رئیس جمهور افزود: تمام نسخه ها را باید کارشناسان بررسی کنند و در دانشگاه ها و تمام مراکز علمی باید ببینند و بررسی کنند

رییسی با اشاره با دستور اخیر پیرامون تولید هواپیمای مسافربری خاطرنشان کرد: سفری به تاتارستان داشتم در آنجا مجموعه ای برای هلکوپتر سازی دیدم. آنچه که من در اصفهان دیدم بهتر و دقیق تر از  تاتارستان بود و ده‌ها گواهی نامه معتبر جهانی داشته اند؛ لذا گفتم که سریعا دست به کار شوید و هواپیما با ۷۲ سرنشین را به تولید برسانید. 

رئیسی با بیان اینکه ما نیازمند حرکت تحولی هستیم، اظهار داشت: در شورای اصفهان ،شهرکرد، و تبریز گفتم هر نیروی آماده تحول نیست در حاشیه بگذارید و از متن دور نگاه دارید. 

وی تاکید کرد: اولین شرط تحول داشتن روحیه تحول گرایی است و از مهم ترین شاخص ها و ویژگی های امام تحول آفرینی بود و نیرو باید روحیه تحولی داشه باشد و باید در تمام فرایند ها تحول ایجاد شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از کارشناسان می‌گویند به میزان ۵۰ سال پروژه نیمه تمام داریم، تصریح کرد: تنها یک نگاه جهادی و تحول خواه می‌تواند این گره را باز کند و یقین داریم این گره به دست جهادگران باز خواهد شد. 

رئیسی ضمن بیان اینکه حرکت جهادی در ذات انقلاب اسلامی است و هیچ زمان انقلاب از حرکت جهادی جدا نخواهد شد، تصریح کرد: اگر از انقلاب تعریفی بدون جهادی کردیم تعریف مخدوشی است. 

وی با بیان اینکه سومین تحول بعد از تحول شناختی و فرایندی، تحول ساختارهاست، خاطرنشان کرد: اقتضای حرکت انقلابی، تحول ساختارهاست که با هدف دار بودن و مقصد دار بودن مشخص شود. 

رئیس جمهور ادامه داد: رکن دوم در امت بعد از مقصد دار بودن پیشرفت است و حرکت، پویایی رکن چهارم این هدف است و حرکت باید حرکت جهادی باشد که همه وعده‌ها تحقق خواهد یافت. 

وی با اشاره به شکست فشار حداکثری آمریکایی خاطرنشان کرد: شرایط ما و دشمن را ببینید که در همه زمینه ها و جبهه ها دست برتری با ما است و وقتی آمریکایی‌ها مفتضحانه اعلام می‌کنند که در فشار حداکثری شکست خورده اند می خواهند با تحریم محدودمان کنند. مگر تحریم می‌تواند مارا محدود کند؟تحریم را باید خنثی کرد. 

وی افزود: از آمریکایی‌ها تعجب می‌کنم از طرفی پیام توافق می‌دهند از طرفی تحریم می‌کنند. دنیا به ما حق بدهد که به آمریکا بی‌اعتماد باشیم. 

رئیسی با بیان اینکه عزیزان ما در کسوت روحانیت و دانشجویان ما باید جهاد تبیین را در دستور کار خود داشته باشند، تصریح کرد: باید جهادی که باعث ناامیدی دشمن و امید دوستان باشد را شتاب دهند. 

رئیس جمهور با بیان اینکه ما دولت خودمان را مصمم به حمایت از حرکت های جهادی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: اقتصاد روستا باید رونق بگیرد و روستایی باید در روستا بماند. 

وی با بیان اینکه دولت حامی همه تلاش هاست، خاطرنشان کرد: دولت تمامی مدیران، استانداران و وزرا را موظف به حمایت از گروه های جهادی می‌دانیم. گروه های جهادی به سمت تولید علم پایه بروند و دولت حامی آنها است. 

وی با بیان اینکه هرکسی که در هرکجای کشور با نام و بی نام برای پیشرفت کشور تلاش میکند، با ماست و از ما جدا نکنید، خاطرنشان کرد: بگذارید کار جهادی به گستردگی ایران و جهان اسلام باشد و در نگاه ها نکند حرکت انقلابی را به چند نفر منحصر کنید. 

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه ما باید جریان مهاجرت در کشور، جریان دانشجوی درسخوانده کشور را برای کمیسیون گرفتن برخی که به گفته رهبری خیانت میکنند را معکوس کنیم، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و تامین مواد غذایی برای کشور نیازمند استقلالی و همه کشور باید بسیج شوند که تولید را به سمت کالاهای اساسی در کشور ببریم تا از واردات بی نیاز باشیم. 

وی با تاکید بر تلاش برای اشتغالزایی گفت: اشتغال خانگی صنایع دستی در شهر و روستا از این اشتغالهاست و اگر هر ساله یک میلیون شغل ایجاد نکنیم عقب ماندگی خواهیم داشت. 

رئیسی افزود: ما باید عقب ماندگی حوزه مسکن را با حرکت جهادی جبران کنیم. در حوزه ایجاد اشتغال های خرد نیازمند حرکت جهادی هستیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه سلامت آب و هوا نیازمند خرکت جهادی هستیم و با جلسه مدیران چیزی دزست نمی‌شود. خاطرنشان کرد: حضور طلاب در کنار خوانواده های داغدار آرامش آنها بود. راه را گم نکنیم و به کمک خدا و رهنمودهای رهبری موفق شدیم. 

 

وی با بیان اینکه پیوند دانشگاه با روستا از مسائل جهادی است، تصریح کرد: پایان نامه های دانشگاه ها باید در زندگی مردم بیاید و باید در زندگی و بازار و بین مردم باشد و این یعنی دانش بنیان. 

رئیسی تاکید کرد: از کارهای مهمی که بابد اتفاق بیفتد 

باید ظرفیت هایی مثل مناطق آزاد اقتصادی و گردشگری را راه اندازی کنیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه آخرین نکته من جهاد تبیین است، بیان داشت: ما در رسانه بسیار مشکل داریم و باید در جهاد تبیین روشنگری شود و معلوم شود انقلاب چه ثمره ای دارد و رژیم پهلوی که اکنون برخی به دنبال تطهیر آن هستند تبیین شود. 

انتهای پیام/ 

نظر شما