شناسهٔ خبر: 54621801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

پوشش بیمه ناباروری در اصفهان آغاز شده است

وزیر بهداشت و درمان گفت: برای نخستین بار ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت در اصفهان از اول خرداد ماه امسال عملیاتی شده است.

صاحب‌خبر -

بهرام عین الهی، شامگاه پنجشنبه پس از پایان سفر یک روزه خود به بویین میاندشت گفت: بر این اساس۹۰ درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی گفت:  از ابتدای خرداد امسال نیاز به پرداخت هزینه‌های ناباروری نیست و با مراجعه به این مراکز، هزینه‌های درمانی بیماران کامل از صورت‌حساب آن‌ها کسر می‌شود.

وزیربهداشت و درمان گفت: به دنبال ماندگاری نیروهای متخصص، ۲۰ درصد افزایش رشته پزشکی به مناطق محروم اختصاص داده شده که بر اساس آن افراد پذیرفته شده باید از نیروهای محلی و بومی باشند تا پس از اخذ تخصص در منطقه بمانند و مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم رفع شود.

به گفته او سقف کارانه و پلکان درآمد پزشکان متناسب با محل خدمت آنها تعیین خواهد شد و نسبت درآمد پزشکان شاغل در مناطق محروم و کلانشهرها اصلاح و باز تعریف می شود بطوری که توزیع پزشک  با سند آمایش سرزمین منطبق شود.

به گفته وی، با تصمیم جدید وزارت بهداشت،جذب پزشکان به بخش دولتی افزایش می‌یابد تا بهره وری و کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی بیشتر شود.

عین الهی گفت: آمار کرونا در ایران به صفر رسید این در حالی است که در کشورهای غربی هنوز آمار فوتی وجود دارد و علت موفقیت کشور در مقابله با کرونا، پیروی از منویات و رهنمودهای رهبر انقلاب بود.

وزیر بهداشت و درمان گفت: امروز تا اکنون ۱۵۰ میلیون دُز واکسن تزریق کرده‌ایم که در دُز اول ۹۵ درصد و در دُز سوم ۶۰ درصد واکسن  به داوطلبان تزریق شد .

به گفته عین الهی رخداد کرونا و افزایش روزانه آمار فوتی ها و بستری نیاز به واردات برخی داروها و تجهیزات را آشکار کرد و بسیاری از ایده ها برای عبور از این بحران شکل گرفت که تولید واکسن در ۶ مرکز از سوی دانشمندان میهن اسلامی آغاز شد.

وزیر بهداشت از اجرای صددرصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از دی‌ماه سال گذشته در کشور و استان اصفهان خبر داد که بر این اساس با اجرای این طرح، در بیمه سلامت نسخه غیرالکترونیک وجود ندارد. 

نظر شما