شناسهٔ خبر: 54619480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استفاده حداکثری از سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری به نفع مردم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها به متن پرداختیم تا حداکثر استفاده را به نفع مردم داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: به گفته معاونان رئیس‌جمهور سفر به این استان یکی از بهترین سفرهای استانی رئیس‌جمهور به شمار می‌آید، زیرا برنامه‌ریزی این سفر بسیار هوشمندانه بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه طرح‌های مصوب در سفر ریاست جمهوری به استان چندین مرحله مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: در این سفر به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها به متن پرداختیم تا حداکثر استفاده را به نفع مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری از پروژه‌های مهم آبرسانی در استان بازدید کرد، توضیح داد: اعتبارات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری بعد از استان خوزستان، بالاترین رقم در بین استان‌ها است، باید برای جذب اعتبارات ظرفیت‌سازی شود و این مسئله به‌طور مستمر پیگیری شود.

حیدری تصریح کرد: چند روش برای احصای مشکلات و ارتباط مردم با رئیس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد، حضور وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در شهرستان‌ها، حضور نمایندگان تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در میز خدمت و سامانه سامد به‌همین منظور پیش‌بینی شده بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری خط بطلانی بر تحرکات منافقان در استان بود، اعتبارات قابل توجهی برای محرومیت‌زدایی به استان اختصاص یافت، این اعتبارات نقدی است و باید ۱۰۰ درصد محقق شود.

وی از رشد اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: سال گذشته نیز در اواخر سال اعتبارات قابل توجهی در این حوزه به استان اختصاص یافت، امسال نیز تاکنون یک هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای به استان اختصاص پیدا کرده است.

حیدری تصریح کرد: افزایش تولید، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار بگیرد، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در راستای توسعه گام بردارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید ضوابط اجرایی بودجه مورد توجه قرار بگیرد، توضیح داد: بودجه باید شفاف‌سازی شود و همچنین نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد و بهره‌وری در ارائه خدمات ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در جلسه آینده شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انعقاد تفاهم‌نامه ارائه شود، باید اخذ مجوز ماده ۲۳ برای چند پروژه عمرانی در دستور کار باشد، در غیر اینصورت اعتبار اختصاص یافته برگشت می‌خورد.

حیدری با تاکید بر اینکه باید با کار جهادی شاهد تحول و تحرک باشیم، خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاها و آسفالت جاده‌های روستایی با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/68023/م

نظر شما