شناسهٔ خبر: 54617778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۱۰۰هزار واحد مسکن نهضت ملی تا شهریور ماه در کشور

موج نیوز

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۰۰هزار واحد مسکن نهضت ملی تا شهریور ماه در کشورخبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رستم قاسمی در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در شهر بهارستان با بیان اینکه امروز یک میلیون و۳۵۰هزار واحد مسکونی در دست اجرا داریم که تا شهریور ۱۰۰هزار واحد انجام احداث می شود، گفت: اما این میزان کافی نیست و باید به ۲میلیون واحد برسد تا بتوانیم در ۲مرحله ۴میلیون طرح ملی نهضت ملی مسکن را عملیاتی کنیم .

وی ضمن عذر خواهی از امام جمعه و مدیران بهارستان بابت تاخیری که برای گلنگ زنی طرح نهضت ملی مسکن بهارستان انجام شده بود، بیان داشت: در سطح کشور براساس نیاز های مردم و قانون جهش تولید مسکن باید در عرض ۴سال به  زمان هایی  برای پشتیبانی نیاز داریم .

این مقام مسئول با اشاره باینکه زمین از نکات مهمی است و بحث شهرسازی زمین ها در اقدام ملی مسکن انجام شده است ، گفت: تاکنون پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

قاسمی ادامه داد: در این طرح دولت زمین را ۹۹ ساله رایگان در اختیار مردم می‌گذارد در حالی که در طرح مسکن مهر این تعهد نبود.

وزیرراه تاکید کرد: نهضت ملی مسکن تفاوت های زیادی  با مسکن مهر دارد چرا که سهم هر استان در نهضت ملی مسکن مشخص است و در سامانه نیز مشخص گردیده است.

وی افزود: ۷۰درصد زمین های کشور در بانک اطلاعاتی سامانه مسکن ثبت شده و آماده بار گذاری است ومشکل بقیه زمین ها هم در شورای عالی معماری و  شهرسازی  و یا کمیسیون ماده ۵ است که اگر حل شود به تحقق ۴میلیون مسکن ملی می رسیم.

قاسمی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در اصفهان تامین زمین بود که اکنون حدود ۶۰- ۷۰ درصد تهیه شده و باید سریع‌تر همه زمین‌ها را فراهم کنیم.

فرش قرمز راه و شهرسازی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح خود مالکی نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بهارستان ۲۰هزار واحد مسکونی ظرفیت بارگذاری دارد و باید با انبوه سازان توافق شود تا بصورت همزمان این طرح جلو برود تا بحث خود مالکی ها هم بصورت هم زمان انجام شود.

وی افزود: اکنون  ۲۰۰هراز واحد خود مالکی در حال ساخت  داریم که در این زمینه ۴۰شهر جدید در کشور شناسایی شدند،ما از این طریق می توانیم مشکل زمین در استان های شمالی و کوهستانیکه دارای شهرک ها جدید هستند حل کنیم .

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی در شهرهای جدید می توانند ۱۰۰یا ۲۰۰متر زمین را بگیرند و کل شهرک را بخش خصوصی واگذار نمایند تا ساخت و ساز نمایند .

 

نظر شما