شناسهٔ خبر: 54604015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امیر سرتیپ حیدری:

ولایت محوری، سرلوحه برنامه‌ها و ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ولایت محوری، عدالت محوری، شایسته‌سالاری و طرح‌های ۳۰ گانه لبیک به عنوان راهبرد‌ها و برنامه‌های اصلی فرماندهی در ارتش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین گردهمایی فصلی روحانیون ارتش مقیم مرکز و اراشد مناطق که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رؤسای ادارات، به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی در تهران و به صورت دورسخنی در سایر مناطق برگزار شد، توجه به معیشت و خانه‌دار کردن کارکنان ارتش را به مثابه یکی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) ذکر کرد و گفت: احداث و تحویل مسکن سازمانی و شخصی به عنوان تکلیفی مهم از دغدغه‌های نیروی زمینی ارتش است.
وی با بیان اینکه ولایت محوری، سرلوحه برنامه‌ها و ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش است اظهار کرد: امروز به سطحی از اقتدار و توانمندی دست یافته‌ایم که بار‌ها در منطقه هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ارتش اسلام، یک فرمانده باید در سه نقش ظاهر شود؛ اولین نقش، نقش فرمانده نظامی است که باید عزل و نصب کند، دستور جنگ صادر کند و برنامه نظامی داشته باشد. نقش دوم، نقش یک پدر در زیرمجموعه خود است و از روزی که فرمانده شد، باید به زیرمجوعه مانند فرزندانش نگاه کند. نقش سوم، نقش رهبری است و یک فرمانده باید به فکر دنیا و آخرت کارکنانش باشد.
امیر سرتیپ حیدری در پایان به راهبرد‌های فرماندهی در نیروی زمینی اشاره و خاطر نشان کرد: ولایت محوری، عدالت محوری، شایسته‌سالاری و طرح‌های ۳۰ گانه لبیک به عنوان راهبرد‌ها و برنامه‌های اصلی فرماندهی در نیروی زمینی ارتش هستند.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌نسب، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش نیز با بیان اینکه شناخت آسیب‌های پرتکرار منجر به ایجاد فرصت‌ها است گفت: عادت به کار‌های آسان، عدم استمرار فعالیّت‌ها، عدم کنترل بیلان‌های ارسالی، عدم اجرای همه برنامه‌ها برای همه گروه‌های مخاطبین، عدم اجرای کامل حلقه‌های معرفت، محبت و چهره‌به چهره، عدم اطلاع از دستورالعمل‌ها و فعالیّت‌ها، مدیریت رودربایستی و... بخشی از آسیب‌های پرتکرار است که بایستی با جدیّت نسبت به شناخت آن‌ها مبادرت ورزیده تا بتوانیم آن‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم و به اهداف مدنظر دست یابیم.
وی با اشاره به راه‌کار‌های موفقیّت در فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: مخاطب‌شناسی عصر حاضر، بهره‌مندی از روش‌های ترکیبی و تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورزی زمینه‌ساز موفقیّت در فعالیّت‌های فرهنگی است که بایستی برای تحقق آن‌ها اهتمام ورزید.

نظر شما