شناسهٔ خبر: 54601256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس

ایران قدر افت انگلیس را می داند؟

افت تیم ملی انگلیس بهترین خبر برای ایران، آمریکا و ولز است اما شاگردان اسکوچیچ هم حال و روزی خوبی از جهت آماده‌سازی برای جام جهانی ندارند و شاید قدر این فرصت خوب را ندانند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، نتایج اخیر انگلیس به عنوان مدعی اول گروه B جام جهانی، باعث برخی خوشبینی ها درباره احتمال صعود تیم ملی از این گروه شده است؛ به طوری که برخی از کارشناسان و علاقه مندان به تیم ملی ایران امیدوارند با این روند متزلزل، یوزهای ایران بتوانند در جام جهانی قطر روند متفاوتی را رقم بزند و برای نخستین بار از گروهش به مرحله بعد راه یابد. 

با این حال، مهم‌ترین نگرانی در شرایط کنونی، به وضعیت تیم ملی ایران باز می‌گردد که نتوانسته نظر کارشناسان و حتی بازیکنان این تیم را جلب کند و این روزها سخن از گزینه‌های مختلف برای جانشینی دراگان اسکوچیچ است. 

در واقع تلاقی روزهای نه چندان روشن انگلیس با شرایط نامساعد ایران، در شرایط کنونی حسرتی بزرگ برای اهالی فوتبال است چرا که کارشناسان معتقدند اگر ایران بتواند در پنجره بازی‌های ملی سر و سامانی به وضعیت خود بدهد و تبدیل به تیمی منسجم و سرسخت در جام جهانی شود، حتی قادر خواهد بود از انگلیس هم امتیاز بگیرد؛ انگلیسی که همواره با وجود داشتن بازیکنان بزرگ و صاحب نام، تیم ایده آلی برای تورنمنت های ملی نیست.

بهترین عملکرد این تیم در مدت زمان اخیر، به کسب رتبه چهارم جام جهانی 2018 و یورو 2020 باز می‌گردد که سه شیرها بعد از مدت‌ها توانستند برای خود احترام بخرند اما خیلی زود باد این تیم خالی شده و نتایج اخیر آن‌ها در لیگ اروپا حاکی از افت شدید شاگردان گرت ساوت گیت است. آن‌ها در چهار بازی اخیر خود برابر انگلیس و آلمان به تساوی دست یافتند و دو شکست متفضحانه را مقابل مجارستان تجربه کردند!

تیم ملی ایتالیا تیم ملی انگلیس

چندی قبل سرمربی ولز هم درباره انگلیس گفته بود که این تیم، قابل شکست دادن است و می توانند روی موفقیت روی این گروه حساب باز کنند. 

در کنار انگلیس که مدعی نخست این گروه است، ولز و آمریکا و ایران می‌توانند یکی از غیر قابل پیش بینی ترین نتایج را در گروه B رقم بزنند اما اوضاع ایران فعلا باب میل هواداران نیست. 

نظر شما