شناسهٔ خبر: 54599142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برقراری دومین پرواز مستقیم بین ایران و تاجیکستان

پرواز مستقیم هفتگی تهران دوشنبه، از روز ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ با پرواز شرکت هواپیمایی «وارش» در مسیر تهران به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد تقی صابری سفیر فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با اعلام این مطلب در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: بحمدالله با پیگیری‌های انجام شده و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری ایران و تاجیکستان، این پرواز به منظور رفاه حال و شهروندان دو کشور و تسهیل سفر گردشگران انجام می‌شود.

به گفته سفیر کشورمان زمان این پرواز، طبق برنامه، روز‌های یکشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به فرودگاه بین المللی شهر دوشنبه و برگشت آن در ساعت ۲۳ همانروز خواهد بود.

محمدتقی صابری گفت: در حال حاضر پرواز مستقیم در مسیر مشهد - دوشنبه- مشهد در روز‌های پنجشنبه هرهفته برقرار می‌باشد و قبل از برقراری پرواز‌های مستقیم، شهروندان عزیز دو کشور ناگزیر بودند از مسیر غیر مستقیم و از طریق کشور‌های ثالث مسافرت نمایند که علاوه بر افزایش هزینه سفر، موجب طولانی شدن زمان سفر نیز می‌شد.

سفیر ایران در تاجیکستان گفت: با عنایت به توسعه روابط دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان و امضای تفاهم نامه گسترش همکاری‌ها در حوزه گردشگری و افزایش تعداد مسافران و با بهره گیری بیشتر از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی "ایرانی" و "تاجیکستانی"، امیدواریم به یاری خدا تعداد پرواز‌های مستقیم بین دو کشور، در آینده باز هم افزایش یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما