شناسهٔ خبر: 54597641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزاردستگاه آمبولانس نیاز ضروری اورژانس کشور

رییس اورژانس کشور گفت: فرسودگی آمبولانس‌ها مانع بزرگ در ارائه به موقع خدمات به مردم است و اورژانس کشور با کمبود هزار دستگاه آمبولانس روبرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر میعادفر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ارزیابی توانمندی‌ها و مشکلات اورژانس استان در جایگاه مناسبی قرار دارد و این نشان از همبستگی بین تمام واحدها دارد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن نیروهای اورژانش بر بالین بیمار ۱۲ دقیقه در داخل شهر و ۱۴دقیقه در جاده ها است، افزود: این زمان تقریبا زمان قابل قبولی است اما کاهش این زمان به ۱۰ دقیقه یکی از اهدافی است که دنبال می‌شود.

رییس اورژانس کشور گفت: در سال گذشته ۲۵۰ هزار بار با ۱۱۵ اورژانس اردبیل تماس گرفته شده که ۷ هزار مورد به ماموریت منجر شده است.

میعاد فر ادامه داد: ارتباط کار اورژانس بامهارت، ارتقای آموزش‌ها و افزایش کیفیت مهارت‌ها پس از2سال وقفه به علت شیوع کرونا امسال پیگیری و زیرساخت‌های آن فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اولین المپیاد فوریت های پزشکی اورژانس که مردادماه امسال در تبریز برگزار می‌شود، گفت: عوامل اورژانس استان اردبیل معمولا درکشور جزو رتبه‌های برتر بین ۱ تا ۵ کشور قرار می‌گیرد و این فرصت مناسبی برای سایر استان‌ها است تا از توانایی و تجربه‌های عوامل اورژانس استان اردبیل برای ارتقای مهارت‌های عوامل خود بهره بگیرند.

رییس اورژانس کشور با اعلام اینکه فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس کشور یکی از دغدغه‌های اصلی عوامل اورژانس و مردم است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار دستگاه آمبولانس نیاز ضروری اورژانس کشور است.

میعادفرافزود: در شرایطی که ترافیک و مشکلات شهری مطرح است، افزایش موتورلانس‌ها به عنوان پیش قراول در ارائه خدمات درمانی به بدنه اورژانس کشورنقش بسزایی درارتقای عملکرد وخدمات به موقع عوامل اورژانس خواهد داشت و درحال حاضر ۲ موتورلانس در استان فعال است که با اضافه شدن ۳دستگاه امیدوارم گامی در جهت افزایش ارائه خدمات به مردم این استان برداریم.
انتهای پیام/

نظر شما