شناسهٔ خبر: 54591362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۴ تیم راه یافته جام ملت‌های آسیا مشخص شدند

کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی ۲۴ تیمی را که به جام ملت ها راه یافتند، اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

آخرین بازی از دور رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ شب گذشته بین تیم‌های اندونزی و نپال برگزار شد که در پایان اندونزی موفق شد با نتیجه ۷ بر صفر حریف خود را شکست داده و به عنوان آخرین تیم جواز صعود به مسابقات جام ملت‌های آسیا را به دست آورد. با صعود اندونزی به جام ملت‌ها تکلیف ۲۴ تیم صعود کرده به این رقابت‌ها مشخص شد.

مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ ابتدا قرار بود به میزبانی چین برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی که در این کشور وجود دارد و با دستور دولت این کشور، چینی‌ها از میزبانی انصراف دادند. بعد از کناره گیری چین از مسابقات جام ملت‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشور‌های صعود کرده به این بازی‌ها اعلام کرد تا پایان سال میلادی فرصت دارند تا برای اعلام نامزدی از این تورنمنت اقدام کنند.

از استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، امارات و قطر به عنوان کشور‌هایی یاد می‌شود که آمادگی خود را برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا اعلام کردند. قطر به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ می‌خواهد بعد از پایان این بازی‌ها از مسابقات جام ملت‌ها هم میزبانی کند. ژاپن و کره جنوبی که در سابقه خود میزبانی از مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۰۲ را دارند این بار می‌خواهند در جام ملت‌های آسیا میزبانی کنند. امارات هم که در دوره گذشتنه میزبانی این رقابت‌ها را به دست گرفت بود بار دیگر برای گرفتن میزبانی اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید

اسامی ۲۴ تیم صعود کرده به جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

۱-ایران

۲- کره جنوبی

۳-استرالیا

۴-عربستان

۵-ژاپن

۶-چین

۷-قطر

۸-سوریه

۹-عراق

۱۰-امارات

۱۱-عمان

۱۲-ویتنام

۱۳-لبنان

۱۴-فلسطین

۱۵-اردن

۱۶-بحرین

۱۷-ازبکستان

۱۸-تاجیکستان

۱۹-قرقیزستان

۲۰-هند

۲۱-هنگ کنک

۲۲-تایلند

۲۳-مالزی

۲۴-اندونزی

نظر شما