شناسهٔ خبر: 54589696 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت سورنا ستاری از اولین استارتاپی که وارد بورس شد/ نخبگانی که به کشور بازگشتند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به ورود اولین استارتاپ ایرانی به بورس واکنش نشان داد

صاحب‌خبر -

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ روز گذشته بود که سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در فرابرورس ایران عرضه اولیه شد.

با انتشار خبر عرضه اولیه سهام استارتاپ تپسی در بورس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصویری از نامه میلاد منشی‌پور مدیرعامل این شرکت حمل و نقل اینترنتی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و با ابراز خوشحالی از به ثمر نشستن اکوسیستم استارتاپی ایران نوشت:

«خبر کوتاه بودامامهم ،تپسی دربورس عرضه شد 

داستان تپسی داستان اکوسیستم استارت آپی ایران است. 
اولین بار من با موسسین تپسی سال ۹۳ در خارج از کشور  آشنا شدم ،جوانانی که دودل بودند در بازگشت به کشور . 
من شور و اشتیاق کارآفرینی را در وجودشان حس می کردم.  میلاد منشی پور قطعا جزو کار آفرینان موفق این اکوسیستم است. موفقیت تپسی موفقیت جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاههای خارج از کشور است که در برنامه بازگشت به وطن بازگشته اند و کارآفرینی کرده اند از گردنه های سخت بروکراسی و فرهنگ غلط نفتی جامعه عبور کرده اند و به هدف رسیده اند و راهی را برای سایر استارت آپها باز کرده اند. من خاطرات زیادی از تپسی دارم از مناظره های تلویزیونی سال ۹۴ تا ناامیدی های مقطعی در بورکراسی ودیوان سالاری موجود ولی تپسی نشان داد که می توان با پشتکار از این موانع عبور کرد و فرهنگ جدیدی را در اکوسیستم کارآفرینی ایران ایجاد نمود. در تلاطمهای سالیان اخیر من به همراه تپسی بارها سرخورده شدیم ولی هیچگاه نا امید نشدیم. این نامه لحظه خوشحالی بعد از دوره ای نا امیدی بود که با اجازه آقای منشی پور منتشر می شود.»

 

انتهای پیام/

نظر شما