شناسهٔ خبر: 54589371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زائران مازندرانی خانه خدا ششم تیر ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

ساری - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که نخستین کاروان زائران مازندرانی خانه خدا روز دوشنبه ششم تیر ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

عباس اسمعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا که اعزام یک‌هزار و ۴۶۰ زائر مازندرانی در قالب ۱۱ کاروان طی سه روز به مدینه منوره انجام می شود.

وی با بیان این که در موسم حج تمتع امسال ۵۰ نفر از مازندران به عنوان روحانی و نیروهای پشتیبانی و تدارکات کاروان ها به کشور عربستان اعزام خواهند شد، گفت : تمامی اقلام اساسی و بهداشتی مورد استفاده حجاج در مکه مکرمه و مدینه منوره با همراهی جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان این که معاینات پزشکی ، تزریق واکسن کرونا و همچنین جلسات توجیهی و مذهبی زائران استان در قالب هشت نشست تخصصی به صورت حضوری و مجازی در هفته‌های گذشته انجام شد ، افزود : تمامی زایران مازندرانی که امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند از جاماندگان حج تمتع سال ۱۳۹۹ هستند که به دلیل شرایط کرونایی امکان اعزام آنان به کشور عربستان میسّر نشد.

اسمعیلی هزینه سفر هر زایر مازندرانی به حج تمتع را ۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت : حج و زیارت برای اعزام زائران آمادگی کامل دارد و با تلاش جمعی با کیفیت‌ترین خدمات به حجاج استان ارایه خواهد شد.

سفر هوایی زائران ایرانی به حج تمتع بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی از نیمه دوم خرداد ماه امسال با اعزام ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر آغاز شده است.

نظر شما