شناسهٔ خبر: 54589138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ثبت ۱۳۲ مورد نقض آتش‌بس در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی/ لغو نخستین پرواز اخراج پناهجویان از بریتانیا به رواندا/ پرداخت بدهی‌های گازی و معوقه عراق به ایران طی ۲ روز آینده

ثبت ۱۳۲ مورد نقض آتش‌بس در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی، لغو نخستین پرواز اخراج پناهجویان از بریتانیا به رواندا و پرداخت بدهی‌های گازی و معوقه عراق به ایران طی ۲ روز آینده از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت برق عراق امروز -سه‌شنبه- از پرداخت بدهی‌های گازی و معوقه این کشور به ایران طی دو روز آینده خبر داد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه، خواستار تقویت نظامی کشورهای عربی منطقه و اسرائیل به رهبری آمریکا شده است.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه خبری «العربیه» مدعی شد که مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن‌بست رسیده است.

- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که ایران از فرصت دیپلماتیک موجود برای دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته‌ای خود استفاده نکرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی فرافکنی‌ها، مدعی شد که اگر ایران تصمیم به احیای برجام نگیرد، ممکن است این فرصت برای همیشه از دست برود.

- شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه دزدی‌های دریایی خود، یک کشتی دیگر حامل سوخت یمن را توقیف کرده است.

- در پی دستور دادگاه حقوق بشر اروپا، پروازی که قرار بود روز گذشته -سه‌شنبه- پناهجویان اخراجی را از بریتانیا به رواندا ببرد، در لحظه آخر لغو شد.

- ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بار آتش‌بس اعلام‌شده در یمن توسط سازمان ملل متحد را نقض کرد.

- دبیرکل ناتو گفت که اوکراین برای مقابله با روسیه به تسلیحات سنگین بیشتری نیاز دارد.

 

نظر شما