شناسهٔ خبر: 54584934 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال:

دختران نوجوانان را پس از برگزاری مسابقات رها نمی‌کنیم

فتانه ملک گفت: تیم ملی نوجوانان زیر ۱۶ سال هفته آخر تمرین خود را برای اعزام به دیویژن ب آسیا سپری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی رادیو ورزش، فتانه ملک نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفتگویی با برنامه "باشگاه بانوان" شبکه رادیویی ورزش در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال بانوان اظهار داشت: تیم ملی نوجوانان زیر ۱۶ سال در حال تمرین برای اعزام به دیویژن ب آسیا هستند. آخرین هفته اردوی خود را برای اعزام به آسیا سپری می‌کنند. امیدواریم باتوجه به این فرصت کوتاه و کادر فنی خوب بتوانند بهترین نتیجه را رقم بزنند.

وی ادامه داد: کشور‌هایی همچون اردن، لبنان و قزاقستان از حریفان تیم ملی هستند. این رده سنی برای اولین بار است که به مسابقات اعزام می‌شوند. ما تاکنون سابقه شرکت در این رده را نداشتیم و سعی کردیم بهترین تیم ممکن را فراخوان کنیم تا بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند.

ملک درخصوص پیش بینی خود از کیفیت این تیم خاطرنشان کرد: این بچه‌ها جوان و آینده‌دار هستند. پس از برگزاری اردو و مسابقات نیز رها نمی‌شوند تا یک سرمایه گذاری باشد برای رده‌های بعدی که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از اعزام اردوی دیگری دارند گفت: هفته آخر اردو را سپری می‌کنیم و اول تیر زمان اعزام است. بازیکنان باید همزمان به تدارک کار‌های سفر خود بپردازند و امروز نیز در سالن آزادی یک رقابت دوستانه را انجام خواهند داد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به وضعیت تیم ۳ نفره نیز تصریح کرد: ما در استان مرکزی حدود ۲۶ نفر از بچه‌ها را جمع آوری کردیم و هفته گذشته اردوی دیگری در قزوین برگزار شد. در پایان این هفته نیز یک اردوی ۳ روزه در تهران خواهیم داشت و اردوی آخرمان نیز در آکادمی ملی المپیک خواهد بود.

فتانه ملک وضعیت مربیان را اینگونه ارزیابی کرد: رویکرد‌های مختلفی را در بحث مربیان داریم که هم دانش‌افزایی لازم را داشته و هم بتوانیم از مربیان خارجی نیز استفاده کنیم تا همزمان سطح فنی را افزایش دهیم. برای ارزیابی مربیان مختلف سعی کردیم در کنار همه اردوها، مربیان سایر استان‌ها را نیز در آن‌جا داشته باشیم. با این کار می‌توانیم از تجارب بیشتر این مربیان استفاده کرده و دانش فنی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

نظر شما