شناسهٔ خبر: 54579887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله سایبری علیه مقامات بلندپایه صهیونیست

برخی منابع خبری اعلام کردند حساب ایمیل برخی مقامات صهیونیست هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته و اطلاعات موجود در آن به سرقت رفته است.

صاحب‌خبر -

شرکت آمریکایی-صهیونیستی «چک پوینت» که در حوزه سایبری فعالیت می‌کند، می‌گوید مقامات رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته اند و «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه سابق، یک ژنرال سابق ارتش رژیم اشغالگر و سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی جزء اهداف بوده‌اند.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، در این حمله که از نوع «فیشینگ» بوده است، هکرها کنترل حساب‌های ایمیل مقامات این رژیم را به دست آورده‌اند.

«چک پوینت ریسرچ» در بیانیه‌ای این حمله را تشریح کرد و گفت برای این حمله، از طیف گسترده‌ای از حساب‌های ایمیل جعلی برای جعل هویت افراد مورد اعتماد مقامات استفاده شده است. هکرها با استفاده از این ایمیل‌ها بر حساب‌های اهداف مورد نظر مسلط شده، اطلاعات موجود در آن را به سرقت برده و از آن برای حمله به اهداف جدید استفاده کرده اند. رسانه‌های صهیونیست ادعا کرده اند هکر‌های ایرانی مسئول این حمله سایبری هستند.

نام مقامات صهیونیست که هدف حمله قرار گرفته اند منتشر نشده است. تنها «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه سابق رژیم با انتشار نام خود موافقت کرده است. فهرست اهداف شامل یک ژنرال مشهور سابق در نیرو‌های نظامی رژیم است که در «موقعیتی بسیار حساس» خدمت می‌کرده است. افزون بر این، رئیس فعلی یکی از اندیشکده‌های امنیتی پیشرو رژیم، رئیس سابق یک مرکز پژوهشی درباره خاورمیانه و مدیر ارشد صنایع دفاعی رژیم هم در لیست اهداف قرار دارند.

به گفته سخنگوی شرکت «چک پوینت» به نظر می‌رسد هدف این عملیات دسترسی به ایمیل قربانیان، اطلاعات شخصی و اسناد هویتی آن‌ها باشد.

گفتنی است، از صبح دیروز تعدادی از وبگاه‌های صهیوینستی دچار اختلال شده و برخی از آن‌ها از دسترس خارج شده‌اند. از جمله این وبگاه‌ها می‌توان به سایت فرودگاه‌های رژیم و سایت کانال ۹ و ۱۱ و همچنین سایت شبکه کان اشاره کرد.گروه‌های هکری زیادی تاکنون مقامات یا زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را هدف حمله سایبری قرار داده اند که از میان مشهورترین آن‌ها می‌توان «الطاهره»، «عصای موسی» و «بلک شادو» را نام برد. 

نظر شما