شناسهٔ خبر: 54573602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تجمع علمای مسلمان لبنان حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرد

تجمع علمای مسلمان لبنان حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم و تاکیدکرد: ممانعت از تکرار چنین حملاتی تنها از راه پاسخ با حمله‌ای سخت‌تر و قدرتمندتر ممکن است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست هفتگی خود برای بررسی مسائل لبنان و منطقه، بمباران فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم و آن را اقدامی تروریستی خواند.

علمای مسلمان با بیان این که این حمله به یک پایگاه غیرنظامی انجام شده و جان شهروندان را در معرض خطر قرار داد، از دولت سوریه خواستند اقدامات لازم به منظور ممانعت از تکرار چنین حملاتی انجام شود.

دراین بیانیه تاکید شده است، ممانعت از تکرار چنین حملاتی تنها از راه پاسخ با حمله‌ای سخت‌تر و قدرتمندتر ممکن است زیرا این تنها زبانی است که رژیم صهیونیستی آن را می‌فهمد. 

تجمع علمای مسلمان لبنان همچنین در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به جنگی ویرانگر علیه لبنان، تاکیدکرد، چنین تهدیدهایی بی‌ارزش است و هیچ تاثیری در تصمیم مقاومت نخواهد داشت.

علمای لبنان تاکیدکردند: دشمن صهیونیستی باید بداند ما هم اکنون قدرتی داریم که او را از اقدام به چنین جنگی منصرف می‌کند و مانند کاری که آنها با شهرها و روستاهای ما می‌کنند و بلکه شدیدتر از آن، ما نیز مکان‌های حضور شهرک‌نشینان را ویران خواهیم کرد.

در این بیانیه به سالگرد کشتار هولناک «اهدن» اشاره و بر ضرورت خروج از باتلاق جنگ داخلی و اثرات مخرب آن بر مردم لبنان تاکید شده است.

در ادامه آمده است: کسانی که جنایت هولناک «اهدن» را انجام دادند هنوز هم با همان اندیشه و انتخاب‌ها زندگی می‌کنند و از باتلاق جنگ داخلی خارج نشده‌اند لذا تجمع علمای مسلمان به منظور ممانعت از تکرار چنین جنایاتی همگان را به گفتمان به عنوان تنها راه رسیدن به تفاهم میان لبنانی‌ها فرا می‌خواند.

گفتنی است؛ جنایت اهدن یک حمله تروریستی بود که در آن «تونی سلیمان فرنجیه» نماینده و وزیر، همسر، دختر و تعداد زیادی از حامیانش کشته شدند.


 

نظر شما