شناسهٔ خبر: 54557857 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۶ تُن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در مدت گذشته از سال جاری، ۲۶ تُن انواع فرآورده خامی دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری کشف، ضبط و با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

صاحب‌خبر -

سید امیدخلیل زاده بر اهمیت حوزه دامپزشکی بویژه در تامین سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد.

او می گوید: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان، اکیپ‌های کنترل نظارت بهداشت اداره کل دامپزشکی در سطح استان اقدام به بازدید و نظارت بهداشتی به تعداد ۳۰ هزار و ۹۷۰ نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغ، تخم مرغ، مواد خوراکی و قصابی‌ها کرده‌اند.

خلیل زاده گفت: در بازدید‌های صورت گرفته از واحد‌های عرضه محصولات دامی در زمینه برخورد با واحد‌های متخلف تعداد ۴۴ واحد بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد و در خصوص جلوگیری از کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام نیز تعداد ۳۴ مورد شناسایی و به تعزیرات حکومتی و ادارات مربوطه معرفی شدند.

او می گوید: شهروندان لازم است فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی انجام شود.

نظر شما