شناسهٔ خبر: 54557361 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر کشورمان در اسلام‌آباد مطرح کرد؛

تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌، دستورکار سفر وزیرخارجه پاکستان به ایران

تهران- ایرنا- سفیر کشورمان در اسلام‌آباد با اشاره به سفر آتی وزیر امور خارجه پاکستان به جمهوری اسلامی ایران گفت: بررسی راهکارهای توسعه روابط به ویژه همکاری‌های اقتصادی و تبادل نظر پیرامون تحولات منطقه‌ای و افغانستان دستور کار این بازدید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

«سید محمدعلی حسینی» روز دوشنبه طی مصاحبه اختصاصی با ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: دو کشور همسایه ایران و پاکستان همواره علاوه بر سطح دوجانبه در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و پیرامون روابط دوجانبه گفت‌وگو داشته‌اند و اخیرا نیز در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس دکتر امیرعبداللهیان و بلاول زرداری دیدار کردند.

سفیر ایران در پاکستان افزود: این اولین سفر رسمی آقای بلاول زرداری به کشورمان پس از انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه پاکستان است و در طول این بازدید آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش‌های تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسینی گفت: اوضاع منطقه از جمله افغانستان و سایر مسائل بین‌المللی نیز میان وزیران امور خارجه ایران و پاکستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: مراودات مرزی ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته و مسوولان ارشد دو کشور مصمم به تقویت این همکارها از جمله تکمیل و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی هستند.

سفیر کشورمان در اسلام‌آباد افزود: ایران و پاکستان همکاری های سازنده ای در سطح دوجانبه و منطقه ای از جمله در سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری اقتصادی (اکو) دارند و توجه به صلح و امنیت منطقه، رفاه ملت ها، تقویت امنیت مرزهای مشترک و تامین منافع متقابل همواره در دستور کار هر دو همسایه قرار دارد.
 

تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌، دستورکار سفر وزیرخارجه پاکستان به ایران


 

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان قرار است برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام سفری نیز به مشهد مقدس انجام دهد.

گفتنی است، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران پنجم خردادماه جاری در حاشیه اجلاس داووس با وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور هفتم اردیبهشت امسال وزیر خارجه و سکان‌دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر جدید امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری هفتگی خود در تهران درباره سفرهای دیپلماتیک به تهران اعلام کرد: وزیر امور خارجه پاکستان فردا (سه‌شنبه) به تهران سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است فردا با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

نظر شما