شناسهٔ خبر: 54555530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نجابت:

ایرادات و ابهامات شورای نگهبان نسبت به طرح شفافیت قوای سه‌گانه در اولین فرصت بررسی و رفع می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: مجلس آمادگی دارد که به محض دریافت گزارش شورای نگهبان، ایرادات و ابهامات این شورا که مطابق اخبار واصله عمدتاً پیرامون مشمولان، نحوه اجرا، سازوکارها و برخی جوانب دیگر است را در اولین فرصت بررسی و به سرعت برطرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به مصوبه شفافیت قوای سه گانه، گفت: شورای نگهبان به طور معمول مصوبات را از منظر شکلی و محتوایی بررسی نموده و طبیعی است که ایراداتی به برخی مصوبات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی داشته باشد، مجلس پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان جهت رفع این موارد اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: مصوبه مجلس علاوه بر شفافیت آرای نمایندگان و سایر نهادها و دستگاه‌ها، قراردادهای مربوط به معاملات بزرگ، مبالغ تعرفه‌ها و هزینه‌های ارائه خدمات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در قالب مشارکت و شرایط استفاده از این فرصت‌ها و ... را شفاف نموده و زمینه‌ای فراهم می‌نماید تا اطلاعات آن به سرعت در اختیار عموم مردم قرار گیرد. 

نجابت در پایان تصریح کرد: کمیسیون امور داخلی و صحن مجلس آماده است تا برای داشتن قانونی جامع درباره شفافیت ایرادها و ابهاماتی که شورای نگهبان مطرح کرده است را در اسرع وقت بررسی و آن را به سرعت اصلاح نماید تا ان‌شاءالله قانون شفافیت در آینده نزدیک عملیاتی شود.

نظر شما