شناسهٔ خبر: 54555073 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از «کافه لقانطه» تامعرفی بازیگر « بالاخره این زندگی مال کیه» و...

ندا آل سید طیب

معرفی مهدی یغمایی به عنوان بازیگر و خواننده نمایش «کافه لقانطه» و اعلام بازی دنیا مدنی در نمایش «بالاخره این زندگی ماله کیه» از جمله خبرهای تئاتر در روز دوشنبه 23 خرداد ماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نمایش «کافه لُقانطه» با کارگردانی مشترک ساقی عطایی و علی اصغری در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود.

بر اساس اعلام روابط عمومی گروه، نمایش «کافه لُقانطه» نوشته علی اصغری و کارگردانی مشترک ساقی عطایی و علی اصغری از تیرماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه سالن شماره۲ پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

در این نمایش که حمیدرضا علی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و نورالدین حیدری ماهر به عنوان مجری طرح حضور دارند، بازیگرانی(به ترتیب ورود به صحنه) همچون: امیر غفارمنش، مهدی یغمایی، فرزاد حسنی، حسین پورکریمی، فرنوش نیک‌اندیش و آذین رئوف به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین مهدی یغمایی در این نمایش در نقش خواننده ایفای نقش می‌کند و به صورت زنده برای مخاطبان اجرا دارد. آهنگساز این نمایش آرمین امین‌ترابی است و گروه نوازندگان این نمایش، آرمین امین‌ترابی(پیانو)، مسعود افجه‌ای(گیتار)، هستی شاپوری(ویولنسل)، آریا شهنواز (کلارینت) هستند.


داستان این نمایش سرگذشت شش دوست صمیمی را از سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ روایت می‌کند که سرنوشت آنها با سیاست و عشق و سینما گره خورده است. از عوامل و گروه کارگردانی این نمایش می‌توان به؛ مدیر برنامه‌ریزی: عاطفه غضنفری، دستیار کارگردانان: درینا برق، مدیر اجرایی: مرجان مومنی، طراح صحنه: پریشاد مستوفی فرد، دستیاران طراح صحنه: علی عرب‌زاده‌جمالی، پرنیان سی‌سختی، سیاوش خدایی، طراح لباس: مقدی شامیریان، طراح گریم: مونا جعفری، طراح پوستر و بروشور: محمد موحدنیا، موشن گرافیک: امین ملک‌زاده، ساخت تیزر: مهدیار عارف، عکاس: مریم سعیدپور، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، مدیر امور رسانه: امیر پارسائیان مهر اشاره کرد.
این خبر در پایان یادآور می‌شود، پیش فروش اینترنتی روزهای نخست نمایش «کافه لُقانطه» به زودی در سایت تیوال آغاز می‌شود.

دنیا مدنی بازیگر نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه» شد

نمایش « بالاخره این زندگی مال کیه » با بازی دنیا مدنی و کارگردانی سعید حشمتی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، دنیا مدنی که در کارنامه کاری خود ایفای نقش در آثار سینمایی، تئاتر و تلویزیونی را به ثبت رسانده است، قصد دارد در جدیدترین تجربه خود در عرصه بازیگری تئاتر با نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه» به صحنه برود.

نمایش « بالاخره این زندگی مال کیه » به نویسندگی برایان کلارک و کارگردانی سعید حشمتی ، از تیر ماه امسال در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود و اسامی دیگر بازیگران در خبرهای بعدی اعلام می‌شود.

این  نمایش درباره کن هَریسن مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه است که در پی یک سانحه رانندگی برای همیشه فلج می‌شود. وضعیت جسمانیِ درمان‌ناپذیرش چنان است که او تصمیم می‌گیرد از بیمارستان مرخص شود. مبارزه او برای به دست آوردن این امتیاز، مسائل بسیار مهمی را در زمینه اراده آزاد، حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی مطرح می‌کند.

نمایش «پناه‌کاه» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه از دوم تیر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «پناه‌کاه» به نویسندگی و کارگردانی فریدقادرپناه از دوم تیرماه سال جاری در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است نمایش‌نامه‌ی «پناه‌کاه» سال ۹۷ با کارگردانی مشترک فرید قادرپناه و رامین معصومیان اجراشده بود اما نمایش جدید «پناه‌کاه» به طور کلی از آن اجرا مجزا است و بازتولید محسوب نمی‌شود.

فرید قادرپناه سال گذشته نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برد که با وجودهمه‌گیری بیماری کرونا از شهریور تا آبان ۱۴۰۰ با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.
قادرپناه متولد سال ۱۳۶۳ دارای مدرک کارشناسی عمران است. او از سال ۱۳۸۶ با گذراندن دوره‌های هنریاز جمله بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و ... زیر نظر اساتید مختلف وارد دنیای هنرشد و سپس گروه تئاتر ریگولیتو را تشکیل داد و با کارگردانی نمایش «شبی بیرون از خانه» در سال ۱۳۹۳ به طور جدی وارد دنیای تئاتر شد. «آوریل ۱۹۱۲»، «بازگشت به خانه»، «پناه‌کاه» و «بوی گند دهان خانم مارکز»دیگر نمایش‌های او هستند.

به گفته‌ی فواد خراباتی مجری طرح این پروژه، این نمایش قرار بود مرداد ماه روی صحنه برود اما به دلایلی، زمان اجرا به تاریخ نزدیک‌تری موکول شد و ما بعد از سه ماه تمرین علی‌رغم میل‌مان مجبور به تغییر یکی‌ از بازیگران شدیم. اطلاعات دقیق زمانی، عوامل و بازیگران نمایش در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد.

طراحی لوگوتایپ به عهده سینا افشار بوده است.

انتهای پیام

نظر شما