شناسهٔ خبر: 54544510 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

معرفی فیس لیفت فورد فوکوس سدان با طراحی و مشخصات بروز شده

CarsCoops

صاحب‌خبر -

فیس لیفت فورد فوکوس سدان و هاچ بک معرفی شد. این خودرو آمریکایی اکنون در نسخه فیس لیفت اسپرت‌تر از قبل به نظر می‌رسد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت فورد از نسخه فیس لیفت فوکوس سدان و هاچ بک برای بازار چین پرده برداشت. تغییراتی که فورد روی این خودرو اعمال کرده باعث شده تا این خودرو به نسخه اروپایی خود شبیه شود. البته همچنان میان نسخه چینی و اروپایی فورد فوکوس تفاوت‌های جزئی وجود دارد.

مشخصات فیس لیفت فورد فوکوس

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

طراحان فورد برای نسخه چینی فیس لیفت فورد فوکوس جلوپنجره و چراغ‌های جلو را با یکدیگر ادغام کردند که ترکیب آنها ظاهری تهاجمی مانند جت‌های جنگی را به وجود آورده است. گرافیک چراغ‌های جلو این خودرو در بازار چین نیز با نسخه اروپایی تفاوت داشته و طراحان با استفاده از تریم مشکی رنگ اطراف جلوپنجره با سپر جلو تضاد زیبایی را به وجود آورده‌اند.

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

نمای کناری فیس لیفت فورد فوکوس کاملا به نسخه قبلی شباهت دارد، اما طراحان برای نمای عقب این خودرو فقط دیفیوزر اسپرت‌تر با سراگزوز دوتایی را در نظر گرفتند. هرچند طول نسخه هاچ بک این خودرو به 4401 میلی‌متر و طول نسخه سدان آن نیز به 4664 میلی‌متر می‌رسد، اما فاصله محوری آنها 2705 میلی‌متر اعلام شده است.

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

فورد برای این خودرو نسخه کراس فوکوس اکتیو را به بازار چین عرضه نمی‌کند، اما مشتریان می‌توانند مدل اسپرت اسپرت ST-Line و نسخه جدید S Edition را سفارش دهند. نسخه ST-Line به رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی خاکستری ذغالی با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ مجهز شده است، اما فورد برای نسخه جدید S Edition از برچسب‌های مسابقه‌ای، اسپویلر عقب مشکی و رینگ‌های مشکی براق استفاده کرده است.

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

فیس لیفت فورد فوکوس ویژه بازار چین در کابین به یک نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی و صفحه‌آمپر دیجیتالی 8 اینچی به همراه سیستم اطلاعاتی سرگرمی SYNC + Zhi Mo مجهز شده است. فورد و بایدو سیستم اطلاعاتی سرگرمی این خودرو را به شکل ویژه توسعه دادند و به همین دلیل با سیستم SYNC 4 نسخه اروپایی تفاوت دارد.

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

از سایر تجهیزات این خودرو می‌توان به پکیج ایمنی Co-Pilot360 همراه با قابلیت سطح خودران سطح 2 و سیستم صوتی B&O اشاره کرد. همچنین فورد بسته به مدل‌های مختلف برای کابین این خودرو غربیلک فرمان چرمی با دوخت قرمز رنگ، کمربندهای ایمنی آبی، تریم طرح فیبر کربن، تودوزی مشکی و آبی در نظر گرفته است.

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

نسخه اروپایی فورد فوکوس سدان و هاچ بک به شکل استاندارد با موتور یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف به فروش می‌رسد، اما فورد برای نسخه چینی این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر اکوبوست در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز با سه حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی و استاندارد وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 7.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

فیس لیفت فورد فوکوس فیس لیفت فورد فوکوس

شرکت فورد اعلام کرد برای مدل فیس لیفت فوکوس سیستم تعلیق و فرمان را مجددا تنظیم کرده و برای مدل‌های ST-Line و S Edition نیز اکنون از تنظیمات شاسی اسپرت‌تر با 10 میلی‌متر ارتفاع کمتر در نظر گرفته است. ضمن این که فورد فوکوس اکنون از دیسک‌های 308 میلی‌متری در جلو و 302 میلی‌متری در عقب بهره می‌برد. همچنین جوینت ونچر فورد و چانگان وظیفه تولید فیس لیفت فورد در چین را بر عهده خواهد داشت.

نظر شما